1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اعلام جزئیات طرح تبدیلی خودروهای ایران خودرو و سایپا

اعلام جزئیات طرح تبدیلی خودروهای ایران خودرو و سایپا

12 مهر 1398
  • 6

مدیران خودروساز برای تأمین تقاضاهای خرید مشتریان نسبت به انجام تعهدات خود طرح های تبدیلی محصولات را یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند.

تکمیل خودروهای ناقص و به نصف رسیدن خودروهای غیرتجاری و همچنین کسری بندی خودروسازان در تعطیلات تابستانی این روزها منجر به افزایش میزان عرضه خودرو به بازار و همچنین انجام تعهدات خریداران شده است. در این شرایط که با کمک قطعه سازان روند تولید بهبود یافته مدیران خودروساز نیز با سروسامان دادن به تقاضاهای خرید نسبت به انجام تعهدات خود در تلاش هستند از این رو طرح های تبدیل یکی پس از دیگری از سوی دو خودروساز اعلام می‌شود.

گروه خودروسازی سایپا که بیشترین تعهدات عقب افتاده آن متعلق به رنو و برلیانس بوده و پس از تحریم ها به دلیل عدم تأمین قطعه قادر به تولید این خودروها نیست در عرضه محصولات خانواده رنو,برلیانس و آریو دچار مشکل شد و بر این اساس طرح تبدیل این خودروها به محصولات خانواده100 X و 200X را که شامل پراید 111،131، 132، تیبا، ساینا و کوئیک است را اعلام کرده است.

در همین حال از ایران خودرو خبر رسیده که این شرکت نیز امکان تولید خودرهای دنا، پژو207 اتومات، تندر پلاس و 30 H کراس را ندارد و طرح جایگزین اعلام کرده است.

طرح های تبدیل که پس از مشخص شدن شرایط تحریم و عدم توان خودروسازان برای تولید این خودروها از سوی خودروسازان در حالی پیش بینی شده که در نگاه نخست این طرح ها زیان خریداران را به دنبال داشته اما بررسی زوایای این طرح نشان می دهد تقریبا سودی معادل خودروهای خریداری شده نصیب خریداران خودروهای جایگزین می شود. از آن جا که اختلاف قیمت کارخانه و بازار افزایش یافته تحویل خودروهای جایگزین به همراه احتساب سود مشارکت و انصراف، سود منطقی ای را نصیب خریدار می‌کند.

منبع تسنیم


نظرات

  • ابوذر ابوذر (13 مهر 1398 ساعت 11:30)

    سلام طرح تبدیل خنده دار..اقا شماپیگیر تیبای عقب افتاده ی ما بشین ک الان ۴ماهه ندادن طرح تبدیل پیش کش
    ..خداوکیلی بی انصافی ب هزاربدبختی پول جور کن ماشین تیبای ۲۰میلیونی رو ۵۰میلیون بخر بعد وعده تحویل ۳۰روزه الان ۱۲۰روزه خبری نیس کسی هم جوابگو نیس

  • نادر نادر (13 مهر 1398 ساعت 09:02)

    رسالت خبری و اعتبارتون خودتون به این خودروسازهای نامرد نفروشید
    کجا بعد ۱۵ ماه انتظار دوباره طی ۶ الی ۸ ماه دونه دونه پراید و تیبا بدهند بعد بفروشم برم برلیانس از بازار آزاد خریدن سود منطقی شد
    انصاف داشته باشید

  • برلیانس برلیانس (13 مهر 1398 ساعت 01:26)

    من سود منطقی نخواستم .... ماشینی که ثبت نام کردم بدهید ... طبق قانون باید قطعه داشته باشی یا در انبار یا گمرک بعد پیش فروش کنی .... پس جرم مرتکب شده اند نه تخلف ... ثانیا مگه مسئول فروش سایپا هستم بعد ۱۵ ماه انتظار دوباره طی شش ماه دونه دونه ماشین بدهند بعد بفروشم و برم از بازار آزاد بخرم ... خودرو ندارن خودرو بهتر بدن چرا چانگان . سراتو یا پیکاپ ریچ نمیدن

  • علی مهرابی علی مهرابی (12 مهر 1398 ساعت 19:42)

    از نویسنده خبر تقاضا میشه وقتی جای ثبت نام کننده ها نیستن و نمیدونن چ ظلمی رو سایپا داره تحمیل میکنه لطفا طرح جایگزینی ک معلوم نیست چ موقع میخان خودرو رو بدن رو منصفانه ندونن .اگه این شرکت خیلی براش مردم ارزش دارن ماشینی که الان 170 میلون داره تو بازار هرید و فروش میشه و یسکال و نیم هم پول مارو خابوندن(برلیانس-رنو ووو) با ماشین هم سطح خودش مثل چانگان ک قشنگ دارن تولید میکنن جابجا کنن نه پراید و تیبا .مگه ماها دلالیم که اینکارو کنیم خیلی بفکر ما هستن سه جایگزین هم رده بدن.میخاستم پراید سوار شم برلیانس نمینوشتم.لطفا نظر رو بزارید

  • رضا رضا (12 مهر 1398 ساعت 12:05)

    سایپا فکر کرده مردم مثل خودش دلال هستن.
    ماشین اتوماتیک بعداز اعمال تحریم ها یعنی مهرماه پیش فروش کرده حالا میگه بیا به جاش سه تا ارابه مرگ دنده ای بهت بدم با تحویل نامعلوم

  • Ahmad Ahmad (12 مهر 1398 ساعت 10:39)

    طرحی که نه قیمت خودروجایگزین مشخصه نه سود تاخیر!این شرکت ها بایدضرر وزیان بدن به مشتریانشون به خاطراین همه تاخیر همه که دلال نیستن خیلیا ماشین زیرپاشونو فروختن ماشین ثبت نام کردن حالابعد ۱۰ماه تاخیرمیگن بیااین آشغال وتحویل بگیر!