1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مردم، ناراضی از تاخیرهای خودروسازان!

مردم، ناراضی از تاخیرهای خودروسازان!

14 مهر 1398
  • 5

یک مقام مسئول با بیان اینکه مردم از تاخیر در تحویل خودروهای خود از سوی خودروسازان ناراضی هستند، گفت: مردم پس از ارجاع موضوع به دستگاه قضا، بایستی با اعتماد کامل، منتظر تصمیم مقام قضایی باشند

موضوع تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان همچنان یکی از معضلات جدی پیش روی مصرف‌کنندگان خودرو در سراسر کشور است و خودروسازان نیز بعضا در برخی از موارد، توجهی به مطالبات به حق مردم ندارند. در این میان نظارت بر عملکرد خودروسازان در تحویل به موقع خودروهای پیش‌فروش شده نیز به شدت ضعیف است و همین امر، موجب نارضایتی مردم را فراهم ساخته است.  

مروری بر پرونده عملکرد خودروسازان ظرف یکسال گذشته بر روی پیش فروش خودرو هم به خوبی این موضوع را تائید می‌کند که ظرف یکسال گذشته، اگرچه قیمت خودرو بالا رفت، اما مشتریان باز هم به خاطر نیازهای مصرفی که در بازار داشتند، اقدام به پیش فروش و خرید خودرو از خودروسازان می‌کردند، در حالیکه ممکن بود خودروساز به تعهدات خود پایبند نباشد و همین امر، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند؛ اما به هر حال مصرف‌کنندگان به منظور تامین نیاز خود و البته با عدم اطمینانی که از آینده قیمتهای خودرو داشتند، از پیش‌فروش‌های خودروسازان تحت هر شرایطی استقبال می‌کردند.

اکنون همچنان این نارضایتی‌ها وجود دارد و خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، تعلل می‌ورزند؛ ضمن اینکه فروش‌های فوری خود را هم همچنان ادامه داده و تعهدات خود را سنگین‌تر می کنند.

سیدحسین نقوی، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اگر یک شرکت خودروساز اقدام به پیش فروش خودرو می‌کند باید در تاریخ وعده داده شده، خودروها را تحویل دهد، گفت: این مشکلات نباید تجمیع و موجب نارضایتی مشتریان شود، اما در خصوص دلایلی نظیر تحریم که موجب  عدم تحقق به موقع تعهدات شده، باید مردم را توجیه نمود و آنها را در جریان کار قرار داد.

وی با اشاره به برخی نارضایتی ها که درپی تعویق در تحقق تعهدات خودروسازان ایجاد شده، گفت: مساله پیگیری مردم در خصوص مطالبات به حق خود، چند وجه دارد؛ وجه اول این است که تمام دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و کسانی که به حاکمیت مربوط می شوند، باید به گونه ای عمل کنند که ایجاد نارضایتی نکنند و اگر قول و وعده و تعهدی می دهند، دقیقا به تعهدات خود عمل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نکته دوم این است که دستگاه های نظارتی، بازرسی و کنترلی نیز باید بر این قول ها و وعده ها نظارت کنند، زیرا گاهی اوقات برخی  شرکت ها یا دستگاه ها وعده هایی می دهند و مردم به دلیل تصمیمات نامناسب مدیریتی دچار خسارت می شوند و مردم نمی توانند تعلل مدیریتی را تحمل کنند؛ اما در برخی موارد مساله به گونه دیگری است، مثلا یک شرکت خودروساز قولی می دهد؛ اما تحریم مانع از ورود قطعات خودرو به کشور و مانع تکمیل خودرو می شود و ناچارا عمل به تعهد خودروساز به تعویق می افتد؛ این مساله را مردم درک می کنند.

منبع مهر


نظرات

  • saeed saeed (15 مهر 1398 ساعت 08:15)

    مسئولین نمیخوان اگر خواسته باشن تا خودرو ساز تعهدات شو انجام نداده اجازه فروش فوری رو ندهند تا کی باید اینقدر بی قانون خودرو سازان رفتار کنند.

  • میلاد میلاد (15 مهر 1398 ساعت 07:50)

    برج 7 .97 موعد تحویل خودرو برلیانس من بوده. اما هنوزم رفتن بسازنش ...فقط میگن نمیدونیم...پس کی باید بدونه

  • مجيد مجيد (14 مهر 1398 ساعت 11:24)

    پارسال همين موقع 14 مهر 97اقدام به پيش خريد خودرو ساينا كردم و 27 خرداد سال جاري تكميل وجه نمودم .قرار بود 60 روزه خودرو رو به ما تحويل بدن اما هنوز ك هنوزه هيچ خبري نيست.اون موقع هنگام تكميل وجه خودروي كارخانه 5 ميليون ارزانتر از قيمت بازار بود اما الان تو بازار آزاد راحت ميتوني 2 ميليون ارزون تر از قيمت كارخونه هم خريداري كرد. هيچ كس هم پاسخگو نيست و هي ميگن بايد صبر كني .خودرو اولي هم هستم كاري سرم آوردن كه ديگه غلط كنم از اين شركت ها خودرو ثبت نام كنم

  • رضا رضا (14 مهر 1398 ساعت 11:01)

    دعوتنامه دنا پلاس درتاریخ 3/4/98 صادر شده در همان روز تکمیل وجه نمودم در دعوتنامه زمان تحویل زده بود دوماه پس از تکمیل وجه ولی حالا با گذشت چهارماه خودرو بنده تحویل نشده لازم بذکر است زمان تحویل در پیش فروش مرداد97بوده حالا حساب کنید لفظ ********به مدیران ایران خودرو شایسته هست یا نه

  • ل     ب ل ب (14 مهر 1398 ساعت 10:24)

    میگن سایپا گرانفروشی کرده ////// باید هر مبلغ اضافه ای که از مشتریان دریافت کرده پس بده-- تو اردیبهشت از من بقیه پول ماشین را خواستن که قیمت ماشین اون زمان تیر بود الان یکماهه ماشین افت کرده و به من تا این لحظه ماشینی تحویل نداده اند باید سایپا مبالغ اضافی را به مشتری پس بده ! والا شکایت میکنم والسلام