1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قرار بود تیبا جایگزین پراید و کوییک جانشین تیبا باشد!

قرار بود تیبا جایگزین پراید و کوییک جانشین تیبا باشد!

17 مهر 1398
  • 1

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودرو در تمام کشورها کالایی مصرفی است، اما در ایران به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است.

سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره توقف خط تولید پراید از سال ۹۹، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر بود؛ تولید پراید از سال ۹۷ متوقف شود، اما به دلیل نوسانات ناشی از تحریم این امر به تعویق افتاد.نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی تیبا باید جایگزین پراید شده و خودرویی مانند کوییک نیز جای تیبا را می‌گرفت، در صورت اجرایی شدن این سیاست زمینه ارتقای صنعت خودرو فراهم می‌شد.

وی با بیان اینکه مولفه‌هایی مانند کیفیت، امنیت و... موجب می‌شود که هر چه سریع‌تر به دنبال توقف خط تولید پراید باشیم، اظهار کرد: با توقف خط تولید خودروهای ناایمنی مانند پراید، صنعت خودرو پیشرفت کرده و می‌توان ایمنی خودرو را تضمین کرد.این نماینده مردم در مجلس دهم درباره ایمنی تیبا اضافه کرد: ایمنی هر خودرویی را باید متناسب با قیمت آن ارزیابی کرد به‌طور مثال نباید انتظاری که از کیفیت و امنیت زانتیا، سانتافه و... داریم از پراید داشته باشیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودرو در تمام کشورها کالایی مصرفی است اما در ایران به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است، گفت: باید با تلاش، کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد و از سوی دیگر مولفه‌هایی مانند ارزان قیمت و رقابت‌پذیر بودن را محقق کرد..



نظرات

  • حسین حسین (18 مهر 1398 ساعت 10:08)

    سلام عضو کمیسیون صنایع مجلس
    یه جا متنتون نوشتین امنیت زانتیا
    یه سرچ بزن میفمین که زانتیا نتنها ایمن نیست که اتفاقا بخاطر ایمنی بسیار (حداکثر یک ستاره ) ضعیفش از چرخه تولید اروپا حذف شده.
    صرفا جهت اطلاع