1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی کوروت C8 کانورتیبل با حداقل افزایش وزن + تصاویر

معرفی کوروت C8 کانورتیبل با حداقل افزایش وزن + تصاویر

27 مهر 1398
  • 0

تنها دو و نیم ماه بعد از رونمایی کوروت C8، حالا شورلت نسخهٔ کابریولت آن‌را هم رسماً معرفی کرده است. این نشان می‌دهد که شورلت حضور در بخش سوپراسپرت‌های موتور وسط را بسیار جدی گرفته است. این خودرو معرفی شده تا رقیب جدیدی را به میدان سوپرکارهای موتور وسط روباز وارد کند. به گفتهٔ شورلت، نسل جدید کوروت در ابتدا و در درجهٔ نخست به‌عنوان یک کانورتیبل مهندسی شده است که این یعنی استحکام ساختار و یکپارچگی بالای قطعات نسخهٔ کوپه همچنان حفظ شده است.

2.jpg
شاید برجسته‌ترین ویژگی کوروت C8 کانورتیبل محل قرار گیری سقف جمع شوندهٔ آن باشد زیرا این سقف تاشو به‌صورت یکپارچه درون بدنهٔ خودرو جای می‌گیرد و به همین دلیل سوپراسپرت موتور وسط شورلت همچنان توانایی حمل دودست ابزار گلف را در صندوق بار عقبی خود دارد. مدیر برنامهٔ مهندسی کوروت «جاش هولدر» دراین‌باره می‌گوید:

هدف ما از ابتدا این بود که خریداران مطمئن باشند در صورت انتخاب نسخهٔ کانورتیبل کوروت، حتی ذره‌ای از کارایی، عملکرد و راحتی خودرو قربانی نمی‌شود. ما موفق به حفظ همان تم طراحی نسخهٔ کوپه و همین‌طور ظرفیت بار استثنایی آن شدیم

3.jpg

4.jpg
برخلاف سیستم‌های هیدرولیکی که قبلاً توسط شورلت مورداستفاده قرار می‌گرفت، سقف فلزی تاشوی کوروت جدید به شش موتور الکتریکی کوچک مجهز شده است. گفته شده این تغییر موجب افزایش قابلیت اطمینان می‌شود. این سقف تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 16 ثانیه باز یا بسته می‌شود. همچنین یک پنجرهٔ کوچک هم مستقیماً در پشت کابین تعبیه شده که می‌توان آن‌را بالا یا پایین برد و درعین‌حال به کاهش آشفتگی هوا و صدای باد نیز کمک می‌کند. امکان باز کردن این پنجره حتی در هنگام بسته بودن سقف هم وجود دارد که کمی جریان هوای تازه را در کابین ایجاد می‌کند.

 

خرید یک سوپراسپرت کانورتیبل معمولاً با پذیرش وزن بیشتر همراه است اما این نگرانی در کوروت چندان وجود ندارد زیرا به گفتهٔ شورلت، نسخهٔ روباز این خودرو تنها حدود 35 کیلوگرم سنگین‌تر از کوروت کوپه است. عمدهٔ این افزایش وزن به خاطر موتورهای الکتریکی و سایر قسمت‌های لازم برای باز شدن سقف است. این سقف از دو قطعهٔ کامپوزیتی تشکیل شده که هنگام باز شدن از هم جدا می‌شوند و در یک محفظهٔ کامپوزیتی در زیر بخش عقبی خودرو که در برابر حرارت محافظت شده قرار می‌گیرند. این برای اولین بار است که کوروت کانورتیبل به سقف فلزی تاشو مجهز شده است زیرا در نسل‌های قبلی از سقف پارچه‌ای استفاده می‌شد.

5.jpg
همانند نسخهٔ کوپه، کوروت C8 کانورتیبل هم از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی LT2 استفاده می‌کند که در صورت سفارش سیستم اگزوز پرفورمنس، 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما به دلیل تغییر طراحی بخش عقبی خودرو، برخلاف نسخهٔ کوپه، این پیشرانه دیگر قابل‌مشاهده نیست. این نیروی از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و پکیج پرفورمنس Z51 هم برای آن قابل سفارش است.

 

شورلت انتظار دارد نسخهٔ روباز کوروت C8 در بازار کاملاً محبوب باشد تا جایی که پیش‌بینی شده حداقل نیمی از خریداران کوروت، این نسخه را انتخاب کنند. تولید کوروت C8 کانورتیبل در سه‌ماههٔ نخست سال آینده آغاز شده و با هر دو ترکیب فرمان چپ و فرمان راست به فروش می‌رسد. قیمت این نسخه از حدود 67 هزار دلار شروع می‌شود که 7500 دلار بیشتر از قیمت پایهٔ کوروت کوپه است. فعلاً زمان عرضهٔ کوروت C8 کانورتیبل به بازار اعلام نشده اما احتمالاً این اتفاق اوایل سال آینده روی خواهد داد.

 

منبع پدال


نظرات