1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت پراید پس از توقف تولید چگونه خواهد شد؟

قیمت پراید پس از توقف تولید چگونه خواهد شد؟

قیمت پراید پس از توقف تولید چه خواهد شد؟
23 مهر 1398
  • 0

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از توقف تولید پراید با کمبود مواجه خواهیم شد و قیمت پراید نیز موقتا برای مدتی بالا می‌رود اما بعد از آن پایین می‌آید چرا که مردم در درازمدت با این مسئله کنار می‌آیند.

امیرحسن کاکایی، کارشناس حوزه خودرو درباره جایگزین‌های پراید و ۴۰۵ اظهار کرد: چند روز قبل رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که امکان جلوگیری از تولید برخی از خودروها وجود دارد. زمانی که تولید پراید متوقف شود عملا بازار به هم می‌ریزد و فعلا با چنین فضایی مواجه هستیم.

کاکایی بیان کرد: جایگزین پراید یعنی تیبا وجود دارد که از نظر فنی و استاندارد طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند استانداردهای جدید را پاس کند. در مورد پژو ۴۰۵ نیز شرایط به همین روال است و خودروی جایگزین داریم که از جمله این خودروها می‌توان به سمند و پژو ۲۰۶ صندوقدار اشاره کرد.

چرا تاکنون خودروی تیبا جایگزین پراید نشد؟
وی ادامه داد: زمانی که کلمه جایگزین را به کار می‌بریم برخی موقع از نظر عملکرد خودرو در حال بررسی هستیم و در مواقع دیگر بحث مربوط به قیمت می‌شود. نکته کلیدی این است که چرا تا کنون خودروی تیبا جایگزین پراید نشد؟ علت اصلی به اختلاف قیمت بازمی‌گردد زیرا پراید را چه از لحاظ ظاهری و چه پلتفرم بهبود دادند و تبدیل به تیبا شده است. برای مصرف‌کننده پراید سخت است که این اختلاف قیمت را بپردازد. مشکل اصلی به مسائل اقتصادی از دیدگاه مردم مربوط می‌شود. بسیاری از اوقات از لحاظ زیست محیطی برخی از موارد به نفع کشور است و در نتیجه یک سری از هزینه‌ها با برخی تصمیم‌گیری‌ها به کشور تحمیل می‌شود و مردم نیز ناراضی خواهند بود.

افزایش موقت قیمت پراید بعد از توقف تولید
کاکایی در پایان اظهار کرد: برای این که بخواهند از خودروی پراید به سمت تیبا بروند ۵ الی ۶ ماه طول می‌کشد و این نکته را نیز باید گفت که در حال حاضر با مشکل تولید خودرو مواجه هستیم. در نتیجه با کمبود مواجه خواهیم شد و یک مدت در مجموع قیمت‌ها بالا خواهد رفت؛ دلیل نیز این است که مردم به خودرو نیاز دارند اما تولید کم خواهد شد. قیمت پراید نیز موقتا برای مدتی بالا می‌رود اما بعد از آن پایین می‌آید چرا که مردم در دراز مدت با این مسئله کنار می‌آیند. نظیر این موضوع برای خروج پیکان از خط تولید نیز وجود داشت اما یک تفاوت در این میان مطرح است که وضع اقتصادی مردم در زمان توقف تولید پیکان بهتر بود.



نظرات