1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین خودرو برقی ولوو در راه است

اولین خودرو برقی ولوو در راه است

9 آبان 1398
  • 0

ولوو با رونمایی از اولین مدل الکتریکی خود اعلام کرد که تا پنج سال آینده همه مدل‌هایش را با موتور الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

کارخانه سوئدی مدل‌های الکتریکی خود را با پسوند 'ریشارژ' از مدل‌های دیگر متمایز می‌کند. اولین مدل الکتریکی براساس شاسی‌بلند کوچک XC40 ولوو ساخته شده و دو موتور الکتریکی دارد که ۴۰۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین ۴.۹ ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند.

این ماشین همچنین اولین خودرویی است که به سیستم عامل اندروید ساخت شرکت گوگل مجهز می‌شود.تاکنون استفاده از امکانات این سیستم عامل تنها از طریق وصل کردن تلفن همراه راننده به ماشین امکان‌پذیر بود.

شاسی‌بلند XC40 با بیش از صد درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته محبوب‌ترین مدل ولوو است و این کارخانه امیدوار است با تکیه بر این محبوبیت، شروعی خوب در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد. XC40 ریشارژ با مدل‌های الکتریکی جگوار، آئودی، مرسدس-بنز و تسلا رقابت خواهد کرد.

هاکان ساموئلسون، مدیر ولوو در مراسم رونمایی این ماشین در شهر لس‌آنجلس گفت که این کارخانه تا سال ۲۰۲۵، هر سال یک مدل الکتریکی جدید به بازار عرضه خواهد کرد و می‌خواهد میزان تولید دی‌اکسید کربن کارخانه را در پنج سال به نصف کاهش داده و در نهایت تا سال ۲۰۴۰ به صفر برساند.



نظرات