1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. معرفی شیوه جدید کلاهبرداری از فروشندگان خودرو!

معرفی شیوه جدید کلاهبرداری از فروشندگان خودرو!

معرفی جدیدترین شیوه کلاهبرداری از فروشندگان خودرو!
23 آبان 1398
  • 2

روابط عمومی قوه‌قضائیه : مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از شناسایی شیوه‌ای جدید در رابطه با کلاهبرداری و اخاذی از فروشندگان خودرو خبر داد.
ساوری افزود: در ماه‌های اخیر کلاهبرداری با شگرد اخاذی از فروشندگان خودرو گزارش شده که در این شگرد تیمی دو یا سه نفره از کلاهبرداران ابتدا با مراجعه به فروشنده یا فروشندگان خودرو اظهار می‌کند که حاضر است خودرو فرد فروشنده را با قیمت بالاتر به یکی از اقوام خود بفروشد و در ازای آن مبلغ مازاد بر نظر فروشنده باید به وی تعلق گیرد.

وی به تشریح این نوع کلاهبرداری پرداخت و گفت: به‌طور مثال اگر خودرو توسط فروشنده ۳۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده این فرد خریدار نما ادعا می‌کند که حاضر است این خودرو را به قیمت ۳۱۰میلیون تومان به فروش رسانده و در واقع مبلغ ۱۰میلیون تومان باید به وی تعلق گیرد. پس از تراضی صوری اولیه نفرات دیگر گروه به‌عنوان خریدار وارد این نمایش کلاهبرداری و اخاذی شده و مبادرت به تنظیم مبایعه‌نامه بین خود کرده و مبلغ ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت در متن مبایعه‌نامه طرفین قید شده و مقرر می‌شود الباقی هنگام تنظیم سند در دفترخانه اسناد رسمی به فروشنده پرداخت شود.
پس از انعقاد مبایعه نامه افراد با ترفندهای خاص فروشنده را متقاعد می‌کنند که خودرو مورد معامله در یک پارکینگ بی‌طرف و خارج از مراکز خرید و فروش خودرو متوقف و برای خودرو معامله شده قبض دو برگی پارکینگ صادر و سوئیچ نیز دراختیار نگهبان پارکینگ قرار داده شود و شرط خروج خودرو از پارکینگ منوط به تحویل هر دو قبض می‌شود. پس از توقف خودرو در پارکینگ؛ نفر اول گروه با همراهی نفر دوم و سوم گروه مبلغ ۱۰ میلیون تومان اولیه پیش پرداخت را از فروشنده به‌عنوان شرط اولیه ما بین خود پس می‌گیرند. در واقع فروشنده در قبال فروش خودرو خود عملا هیچ وجهی را دریافت نکرده و فقط خودرو وی در پارکینگ متوقف و شرط خروج خودرو منوط به همراه داشتن هر دو قبض پارکینگ می‌شود که یکی از قبض‌ها در اختیار خریدار و یک قبض در اختیار فروشنده بوده و سوئیچ خودرو نیز در اختیار نگهبان پارکینگ است.
ساوری ادامه داد: از این مرحله به بعد عملیات اخاذی از فرد فروشنده آغاز می‌شود و خریدار خودرو بنا به دلایل واهی از فروشنده می‌خواهد که علاوه بر عودت مبلغ پیش پرداخت مبایعه نامه مبالغی را نیز به‌عنوان خسارت به ایشان پرداخت کند.وی گفت: در واقع در این وضعیت فروشنده مستأصل و در قبال خواسته افراد کلاهبردار مجبور به تسلیم بوده و همه اسناد و مدارک از جمله امضا و اثرانگشت مبنی بر دریافت پیش پرداخت مبایعه نامه علیه وی است. در چنین شرایطی چنانچه فرد بخواهد به مراجع قضایی مراجعه کند ممکن است چندین ماه در چرخه اداری طول بکشد تا بتواند ادعای خود را اثبات کرده و خودرو را از پارکینگ ترخیص کند.



نظرات

  • عمار علی پور عمار علی پور (23 آبان 1398 ساعت 11:24)

    سلام از ریس محترم قوه قضاییه خواستار برخورد با مفسدان اقتصادی ودلالان وکار چاق کنان دولتی وخصوصی که باعث مشوش شدن افکارعمومی میشوند وثانیه ای قیمت ماشین های ساخت داخل را بالا میبرند وجو بی اعتمادی ویاس را در هنگان 22بهمن وانتخابات را برای عامه مردم فراهم میآوردی رعبت وناامنی اقتصادی را در کشور دامن میزنند وسپس به شکل اپیدمی سرایت به سایر بازارهای ارز طلا وسکه آهن آلات مسکن و.... را باعث می شود با برخورد بی امان وقاطع ودستگیری ومحاکمه توسط قوه قضاییه اقدام عاجل بعمل آید انشالله

  • من ایرانی من ایرانی (23 آبان 1398 ساعت 10:39)

    فقط یه چرت وپرتی مینویسیدتاصفحاتتون پربشه.اخه کدوم احمقی بااین شیوه بچه گانه ومبلغ کم میادمالش رودزاختیاردیگران قراربده؟!این چرندیات فقط راهکارخوبیه برای بچه های زیرپنج سال.