1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. پایان کار نمایشگاه قطعات خودرو؛ حضور کمرنگ خارجی‌ها و کاهش بازدیدکنندگان

پایان کار نمایشگاه قطعات خودرو؛ حضور کمرنگ خارجی‌ها و کاهش بازدیدکنندگان

22 آبان 1398
  • 0

نمایشگاه قطعات یدکی خودرو امسال درحالی برگزار شد که ظاهرا کسادی بازار خودرو بر این نمایشگاه هم تاثیر گذاشته و باعث استقبال کم رمق بازدیدگنندگان شده است.

هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها، معرفی نیاز‌های واحد‌های تولید کننده و شناسایی واحد‌های تأمین کننده نیاز‌هاست؛ لذا با توجه به توان تولید کنندگان داخلی کشور، با شناسایی و تقویت ظرفیت‌های موجود تولیدی، میزان نیاز کشور به واردات، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نکته جالب توجه اینکه، نمایشگاه‌ها به‌خوبی نقش پیوند صنایع کوچک با دیگر صنایع را ایفا نموده و نتیجه مثبتی در زمینه رشد و رونق تولید و رفع نیاز‌های داخل کشور را به همراه می‌آورند.

امسال نیز نمایشگاه قطعات یدکی خودرو در محل دائمی نمایشگاه بین الملی از تاریخ 18 الی 21 آبان ماه برگزار گردید. اولین نکته‌ای که در بازدید اولیه به چشم می‌امد حضور محدود شرکتهای خارجی و استقبال پر حجم شرکتهای داخلی بود.

نگاهی به غرفه‌های این نمایشگاه نشان میداد، امسال این نمایشگاه از رونق کمی برخوردار بود و ظاهرا شرکتهای خارجی استقبال چندانی از این رویداد صنعتی نکرده‌ بودند.

لوازم یدکی خودرو ,

از طرف دیگر نکته جالب توجهی که در مقایسه با سال قبل به چشم می‌آمد این بود که بیشتر شرکتها تمام قطعات خود را به نمایش نگذاشته بودند که شاید دلیل آن مشکلات اقتصادی، ضعف مالی و کاهش توان تولید برخی شرکتها باشد.

به گفته یکی از غرفه داران در روزهای نخست جمعیت و استقبال بیشتری از نمایشگاه صورت گرفته بود ولی در روزهای بعد به شکل ملموسی استقبال کم شده است.

در این نمایشگاه شرکتهای مختلفی از سراسر کشور حاضر شده بودند که قطعات مختلفی از قبیل انواع لوازم بدنه خودرو، قطعات یدکی موتوری، قطعات یدکی خودروهای کشاورزی و سواری و... ارائه شده بود.

لوازم یدکی خودرو ,

البته در بعضی از غرفه‌ها هم محصولات دیگری به چشم می‌خورد مثل دوربینهای شکاری و لوازم از قبیل دستگاهای پرس و بسته بندی و.... که خیلی با ماهیت این نمایشگاه تخصصی سازگاری نداشت.

یکی از نکات جالب توجه دیگر حضور ملموس شرکتهای کوچک و متوسط دراین نمایشگاه بود، به نظر میرسد این دست نمایشگاهها، فرآیندهای توسعه بازار را برای بنگاه‌های کوچک و متوسط تسهیل می‌کند و بر این اساس لازم است از ظرفیت نمایشگاه‌ها برای توسعه SMEها استفاده شود.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران یکی از بزرگ ترین رویدادهای صنعتی و بازرگانی کشور می‌باشد. این نمایشگاه از ابتدا با هدف ارائه قابلیت ها و توانمندیهای شرکتها و هدایت آنها به بازارهای گسترده تر برگزار می‌گردد.

این نمایشگاه همچنین به عنوان فرصتی برای صنعتگران خلاق جهت معرفی آخرین محصولات مدرن و نیز آشنایی با صنعت قطعات خودرو سایر کشورها می‌باشد.

منبع تسنیم


نظرات