1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معرفی خودرو‌های دوگانه‌سوز کنونی در بازار ایران + عکس

معرفی خودرو‌های دوگانه‌سوز کنونی در بازار ایران + عکس

11 آذر 1398
  • 1

با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین شاهد افزایش شدید قیمت بنزین بوده‌ایم که همین موضوع بسیاری از مردم را به سمت خرید خودرو‌های گازسوز یا گازسوز کردن خودرو ترغیب کرده است تا بتوانند هزینه‌های مربوط به خرید سوخت وسیله نقلیه خود را کاهش دهند. در همین رابطه قصد داریم در این مقاله شما را با برخی از خودرو‌های دوگانه سوز بازار خودرو کشور آشنا کنیم.

وانت آریسان دوگانه سوز

 1.jpg

شرکت ایران خودرو مدتی است که خودرو آریسان دوگانه سوز را به بازار کشور عرضه می‌کند و به همین مشتریان می‌توانند این خودرو را به صورت صفر کیلومتر یا کارکرده خریداری کنند. این وانت از یک موتور پایه گازسوز ۱۷۰۰ سی‌سی OHVG II با استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است.

قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. موتور وانت آریسان دوگانه سوز در حالت بنزین سوز قدرتی معادل ۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین در حالت گازسوز قدرتی برابر با ۷۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

پراید ۱۳۱ دوگانه سوز

 2.jpg

مشتریان خودرو پراید ۱۳۱ دوگانه سوز می‌توانند در حال حاضر مدل‌های کارکرده آن را خریداری کنند. این محصول سایپا دارای یک موتور پایه گازسوز ۱۳۲۳ سی‌سی با آلایندگی یورو ۴ است که قدرت تولید شده خود را به کمک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این موتور در حالت بنزین سوز دارای قدرتی برابر با ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸ نیوتن‌متر است. همچنین در حالت گازسوز قدرتی برابر ۶۳ اسب بخار و گشتاوری حدود ۱۰۳ نیوتن‌متر ارائه می‌دهد.

پراید ۱۳۲ دوگانه سوز

 3.jpg

در حال حاضر متقاضیان می‌توانند پراید ۱۳۲ را در مدل‌های کارکرده در بازار تهیه کنند. این محصول سایپا به یک موتور پایه گازسوز ۱۳۲۳ سی‌سی با استاندارند آلایندگی یورو ۴ تجهیز شده است که یک گیربکس ۵ دنده دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. قدرت موتور این خودرو در حالت بنزینی ۷۱ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۲ نیوتن‌متر است. در حالت گازسوز قدرت آن ۶۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۶ نیوتن متر خواهد بود.

سمند ال ایکس EF۷ دوگانه سوز

 4.jpg

مشتریان می‌توانند خودرو سمند ال ایکس EF۷ دوگانه سوز را هم به صورت صفر کیلومتر و هم به صورت کارکرده در بازار خودرو کشور خریداری کنند. این خودرو به یک موتور پایه گازسوز ۱۶۴۵ سی‌سی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ مجهز شده است که گیربکس ۵ دنده دستی قدرت تولیدی از موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این موتور در حالت بنزین سوز دارای قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر است. در حالت گازسوز نیز قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۶ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

پژو پارس دوگانه سوز

 5.jpg

این خودرو در حال حاضر به صورت مدل‌های صفر کیلومتر و کارکرده در بازار یافت می‌شود. شرکت ایران خودرو برای پژو پارس دوگانه سوز یک موتور پایه گازسوز ۱۷۶۱ سی‌سی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در نظر گرفته است. گیربکس ۵ دنده دستی نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. قدرت این خودرو در حالت بنزینی حدود ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نیوتن‌متر است. این خودرو در حالت گازسوز از قدرت ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد.

تیبا دوگانه سوز

 6.jpg

شرکت سایپا خودرو تیبا دوگانه سوز را در مدل‌های صفر کیلومتر به بازار عرضه می‌کند و برای آن یک موتور پایه گازسوز ۱۵۰۳ سی‌سی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ ارائه کرده است. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این موتور در حالت بنزینی دارای قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر است و در حالت گازسوز از قدرت ۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتن‌متر سود می‌برد.

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

 7.jpg

شرکت ایران خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دوگانه سوز را به صورت صفر کیلومتر به فروش می‌رساند و مشتریان نیز می‌توانند این خودرو را به صورت کارکرده در بازار خریداری کنند. این خودرو از یک موتور پایه گازسوز ۱۷۶۱ سی‌سی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است.

نیروی تولیدی از این موتور به کمک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. قدرت این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نیوتن‌متر است. در حالت گازسوز نیز این موتور قدرتی برابر با ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتن‌متر ارائه می‌کند.

وانت نیسان زامیاد گازسوز

 8.jpg

شرکت سایپا خودرو وانت نیسان زامیاد دوگانه‌سوز را به صورت صفر کیلومتر به بازار عرضه می‌کند که البته مدل‌های کارکرده آن نیز در بازار یافت می‌شود. شرکت سایپا برای این وانت یک موتور پایه گازسوز ۲۴۰۰ سی‌سی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در نظر گرفته است که قدرت تولیدی آن به کمک گیربکس ۴ دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

قدرت موتور در حالت بنزینی ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۹۰ نیوتن‌متر است. همچنین وانت نیسان زامیاد در حالت گازسوز قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

آمیکو دو کابین آسنا دوگانه سوز

 9.jpg

شرکت گروه صنعتی آمیکو خودرو آمیکو دو کابین آسنا دوگانه سوز را به تولید می‌رساند و آن را به بازار عرضه می‌کند که البته مشتریان می‌توانند مدل‌های کارکرده آن را نیز از بازار خریداری کنند. این وانت به یک موتور پایه گازسوز ۲۳۷۸ سی‌سی با استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز شده است که قدرت تولیدی آن به کمک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌های عقب و جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو از قدرتی برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد.



نظرات

  • ناشناس ناشناس (11 آذر 1398 ساعت 14:18)

    تیبا بهترین ماشینه خیلی کم مصرفه احتیاج به گازسوزی نیست
    تیبا هم کم مصرفه هم کم خرجه