1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قیمت پاگانی زوندا Aether : قیمت 6 میلیون دلار! + عکس

قیمت پاگانی زوندا Aether : قیمت 6 میلیون دلار! + عکس

16 آذر 1398
  • 0

اگر شواهد بیشتری برای اعتقاد به این گفته که محصولات تک دستگاهی پاگانی کاملاً روی بورس هستند نیاز دارید پس این خبر را با دقت دنبال کنید! در طول چند روز اخیر حراجی RM Sotheby’s در ابوظبی یک دستگاه پاگانی زوندا Aether را با قیمت قابل‌توجه 6.05 میلیون دلاری به فروش رسانده است.

2.jpg
همین چند روز پیش بود که دیگر محصول شاخص پاگانی یعنی زوندا ریویرا با بهای 5.5 میلیون دلاری به فروش رفت. انتظار می‌رفت زوندا Aether در این حراجی با بهایی بین 4.5 تا 5.5 میلیون دلار به فروش رود که خب فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل نمود.

3.jpg
درست همانند ریویرا، زوندا Aether همانند اکثر محصولات سال‌های اخیر پاگانی زوندای سفارشی با مشخصات 760 تولید شده و بنابراین پیشرانه‌ی 12 سیلندر 7.3 لیتری تنفس طبیعی آن قدرت 749 اسب بخاری دارد. البته برخلاف اکثر زونداهای تولیدی، Aether از گیربکس 6 سرعته دستی استفاده کرده و به خودرویی کمیاب‌تر تبدیل شده است. همچنین این خودرو محصولی روباز محسوب می‌شود.

 4.jpg

از نظر بصری باید گفت زوندا Aether از بدنه‌ای با فیبر کربن مشهود و عناصر قرمز روشن سود می‌برد. همچنین یک ورودی ویژه هوا روی سقف وجود داشته و از جمله موارد دیگر می‌توان به بال عقب خاص، دیفیوزر قابل‌توجه و ورودی هوای سه‌گوش در سپر عقب اشاره کرد. داخل کابین نیز همان صندلی‌های مدل‌های HP بارچتا و هوایرا BC به همراه دورشمار LED و نشان دهنده دنده انتخابی وجود دارند.

5.jpg 

گفته شده این خودرو توسط همان فردی که مالک فراری SP38 تک دستگاهی است خریداری شده و قیمت این خودرو و ریویرا نشان می‌دهد که زونداهای سری 760 چقدر ارزشمند بوده و قطعاً در آینده نیز ارزش بیشتری خواهند داشت.

6.jpg

7.jpg 

منبع پدال


نظرات