1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فاصله قیمتی دوگانه‌سوزها و تک‌سوزها در بازار افزایش یافت

فاصله قیمتی دوگانه‌سوزها و تک‌سوزها در بازار افزایش یافت

16 آذر 1398
  • 0

با اجرای سهمیه‌بندی بنزین، خودروهای دوگانه‌سوز در مقایسه با نمونه‌های تک‌سوز، هشت تا ۱۰ میلیون تومان بیشتر قیمت‌گذاری می‌شوند.

بررسی‌ها حاکی از این است که قیمت خودرهایی مانند وانت نیسان، سمند، پژو ۴۰۵ و پژو پارس دوگانه سوز، از مدل‌های مشابهی که تک‌سوز هستند، در وهله اول با تقاضای بیشتری مواجهند و سپس حدود هشت تا ۱۰ میلیون تومان بیشتر قیمت‌گذاری می‌شوند.

قیمت خودرهای دوگانه‌سوز در شرایطی روند افزایشی پیدا کرده که نبود تجهیزات و گرانی آنها باعث شده است خودروهای بنزینی پشت درهای مراکز فنی مجاز بمانند.افزایش قیمت این خودروها و اقبال بازار نسبت به آن، با اجرای سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد. روشن است که افزایش قیمت یک سوخت، مشتریان را به سمت استفاده از سایر سوخت‌ها هدایت می‌کند و تقاضا را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان، مشتری در بازار نیست و تقاضا برای خرید خودرو کم است. با این حال در طول هفته عده‌ای با قیمت‌های غیرواقعی در سایت‌ها و فضای مجازی به دنبال شلوغ کاری بودند.به اعتقاد آنان، پس از سهمیه‌بندی بنزین شاهد یک هیجان کاذب در بازار بودیم که افزایش قیمت ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی، ۳۰تا ۴۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی و ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی را رقم زد.



نظرات