در نگاه اول سبد محصولات تویوتا کامل به نظر میرسد. البته برخی نقیصهها وجود دارد که از جمله آنها میتوان به شاسیبلند سکویا اشاره نمود. این خودرو به چیزی بیشتر از یک فیس لیفت یا بازطراحی نیاز دارد. به نظر میرسد تویوتا فهمیده که میتواند برند قویتری هم باشد و با توجه به گفتههای CNET، ژاپنیها آمادهی دگرگونی قابلتوجه سبد محصولات خود میشوند.
در مراسم سالانهی تویوتا که در دیترویت برگزار شده، معاون بخش فروش تویوتا در آمریکا گفته است:
شما میتوانید انتظار اعلام تولید 31 خودروی متمایز در 3 سال آینده را داشته باشید.
بهعبارتدیگر قرار است تویوتا تقریباً از الان تا 3 سال دیگر در هر ماه یک خودروی جدید را معرفی کند که نشان از عزم جزم تویوتا برای یورشی همهجانبه به بازار دارد.
البته همهی این خودروها کاملاً جدید یا نسخههای فیس لیفت نخواهند بود بلکه مدلهای کنونی نیز با تریم های اضافی یا نسخههای بیشتر معرفی خواهند شد و جمع آنها برابر با 31 خودرو خواهد بود. برخی از این خودروها میتوانند نمونههایی باشند که قبلاً هم درباره آنها خبرهایی شنیدهایم از جمله نسخههای چهار چرخ محرک کمری و آوالون و تویوتا هایلندر بازطراحی شده.
البته تویوتا هنوز هم چیزهای زیادی برای عرضه دارد. مدیر این شرکت گفته است:
چیزی که میتوانید انتظارش را داشته باشید 10 محصول جدید و فیس لیفت است که برخی از آنها سال آینده پردهبرداری خواهند شد.
اینجاست که اوضاع جالب میشود زیرا گفته شده تویوتا در حال برنامهریزی برای ورود به کلاسهای خودرویی جدید در سال 2020 است. برنامهی تویوتا واقعاً استراتژی برجستهای است زیرا کارشناسان اقتصادی هشدار میدهند که احتمال رکورد اقتصادی وجود داشته و جنگ تجاری بین کشورها نیز میتواند اوضاع را وخیمتر کند.
البته مدیر تویوتا میگوید سال 2019 سال خوبی برای صنعت خودرو بوده هرچند فروش خودرو در بازار آمریکا حدود 17 میلیون دستگاه پیش بینی شده است. انتظار میرود فروش خودرو در سال آینده پس از رشد پیاپی 5 ساله اندکی افت یابد و به نظر میرسد تویوتا با این پیشبینیها مقابله خواهد کرد.