1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. گرانی مجدد نرخ ارز موجب افزایش قیمت خودرو شده است

گرانی مجدد نرخ ارز موجب افزایش قیمت خودرو شده است

20 آذر 1398
  • 3

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام کرد: هم اکنون تولید خودرو و عرضه و نیز نظارت بر بازار خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تنها دلیل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر جو روانی ناشی از افزایش نرخ ارز است.

نعمت الله کاشانی نسب اظهار داشت: در روزهای اخیر قیمت ها در بازار خودرو به دلیل افزایش نرخ دلار صعودی شده است.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: هم اکنون تولید خودرو و عرضه و نیز نظارت بر بازار خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تنها دلیل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر جو روانی ناشی از افزایش نرخ ارز است.

کاشانی نسب تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات خودروساز حداکثر تولید را دارند و عرضه نیز تقریبا خوب است و تنها دلیل افزایش قیمت خودرو مساله افزایش نرخ دلار و ارز است.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: این افزایش قیمت ها در بازار خودرو مقطعی است و درصورتیکه که نرخ دلار به نرخ واقعی خود بازگردد قیمت خودرو نیز کاهش می یابد.

کاشانی نسب گفت: هم اکنون مصرف کننده واقعی در بازار وجود ندارد و برخی افراد به منظور حفظ سرمایه اقدام به خرید خودرو می کنند.

وی تصریح کرد: همچنان رکود در بازار خودرو بخصوص در بازار خودروهای خارجی وجود دارد اما خودروهای ایرانی به دلیل قیمت مناسب خرید و فروش می شوند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز به دلیل افزایش نرخ ارز رقم خورده و متاثر از ممنوعیت واردات خودرو در سال آینده نیست زیرا خودرو خارجی به اندازه کافی در بازار وجود دارد و بازار پاسخگوی نیاز در این زمینه بوده و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.



نظرات

  • عبداله عبداله (21 آذر 1398 ساعت 10:20)

    افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت دلار و خودرو می شود و دوباره افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت خودرو می شود و ای قص ادامه دارد.

  • شهرم شهرم (20 آذر 1398 ساعت 16:48)

    یک دلقک آمریکایی با عطسه نه تنها اقتصاد ایران بلکه اجتماع ایران را نیز نابود کرد.

  • حسین حسین (20 آذر 1398 ساعت 15:39)

    سلام دلیل افزایش نرخ دلار بالا رفته از یه طرف وتعهد ندادن ایرا ن خودرو وسایپا از یه طرف که ماشین سه تا چهار ماه طول میکشه اینم اگه شامس یاری کنه این چند مدت فقط کارای ثبت نام انجام بشه تا مبلغ واریز بشه یه شش ماه ی طول میکشه اگه راست میگن از انحصاری این دوشرکت سایپا ایران خودرو در بیاد رقبابتی باشه ببینم کسی این ماشین انها بخره فقط از انحصاری در بیاد همین