1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پشت پرده فروش کامیون های وارداتی دست دوم در بازار

آخرین اخبار


پشت پرده فروش کامیون های وارداتی دست دوم در بازار

25 آذر 1398
  • 14
  • 32203

در غفلت یا حمایت دستگاه های نظارتی، فروش کامیون های وارداتی دست دوم توسط برخی از شرکت های حمل و نقل بار آغاز شده است.

از 2 سال گذشته زمزمه‎هایی مبنی‌ بر جایگزینی خودروهای کارکرده اروپایی به‎ جای خودروهای فرسوده به گوش می‎رسید که البته این موضوع نگرانی‎هایی را برای فعالان در این صنعت به‎ خصوص تجاری‎سازان داخلی به‎ وجود آورده است اما هم اکنون در غفلت یا حمایت دستگاههای نظارتی شاهد آگهی فروش کامیون های کارکرده توسط برخی شرکتهای حمل و نقل بار هستیم.

بر اساس این گزارش، پیش فروش کامیون های وارداتی داف مدل 2017 در حالی توسط برخی از شرکتهای حمل و نقل بار صورت می گیرد که گفته می شود مطابق قانون این شرکتها تنها مجوز واردات این خودروها را برای استفاده در ناوگان حمل و نقل بار خود دارند و تاکنون مجوزی برای پیش فروش این خودروها از سوی وزارت صمت صادر نشده است!

 

بر اساس اطلاعات بدست آمده، قیمت نهایی کامیون های داف 2017 که توسط یکی از شرکتهای حمل و نقل پیش فروش می شود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است که با پیش پرداخت یک میلیارد تومانی و اقساط 60 ماهه و تحویل 4 ماهه صورت می گیرد.

میزان کارکرد کامیون های دست دوم وارداتی که اخیرا توسط شرکتهای حمل و نقل وارد و پیش فروش آنها آغاز شده، 300 هزار کیلومتر است.

در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود واردات و پیش فروش کامیون های کارکرده توسط شرکت های حمل و نقل بار با چه مجوزی صورت گرفته و آیا وزارت صنعت از این اقدام شرکتهای حمل و نقل بار مطلع است یا این جریان در غفلت یا حمایت مسئولان صورت گرفته است.




نظرات

  • حیدر سهرابی‌ حیدر سهرابی‌ (22 بهمن 1398 ساعت 03:41)

    من ۳۳ سالمه یه بچه شوفرم.آقام یه تک ولوو ۵۶ داش که خونوادگی باش کار میکردیم.خلاصه پارسال فروختیم ۸۰ تومن.که چند مدل بالا تر بگیریم.اقا تا ما فروختیم قیمتهاتوچند ماه مملکت چپ و رو شد.الان همونو میگن ۳۴۰ تومن .ای بر باعث و با نیش لعنت.الان تکلیف ۵پسر همه هم شوفر بی کار........
    آقایون دستندر کار تکلیف ما چیه الان همه شدیم دلال هرچی.یکی از سخت ترین شغل های دنیا رانندگی بیابونه دیگه کار از خدا و پیغمبر گزشته..آقا جون عزیزتان مثل ۱۰.۲۰.سال پیش کامیون بدون گمرکی با تحصیلات بدین به اونهایی که نگرفتن...بهخدا دنیا که ازتون باشه هیچی نمی بدین اون دنیا.به قران دیگه به گدایی افتادم.سه دختر دارم مستاجر تو دوتا اتاق دوره سازتوچند متر حیاط دوره ساز.تا کی میخوایم بدیم به این و اون .این کشورهای غرب وفا ندارن باید قبول کنیم که آمریکا کدخدای دنیاست. چرا ما جای عربستان یا این یهودی ها نباشیم.و برای نابودیشون از آمریکا استفاده کنیم.تا کی بگیم مرگ بر آمریکا آقا سودش چیه.این فکرهای قدیمی رو بیندازیم دور دهخدا این دشمنانشان نابود میشن.مردم ایران غیر از تمام دینان وطن پرست.ناموس پرست.ایران کشور نداری نیست.هر چیزی از همه نظر معدنشو .ادم شو داریم.چرا باید در عرض چند ماه همه چی از۳تا۱۰۰ برابر بشه.خلاصه پول رو پول میاد.باد زیر پیرهن پاره.متسفانه بیشتر سران مملکت پول پرست شدن.یه نمونش قیمت ماشین .پراید.یااصلا پارس۴۰ ساله تو ایران تولید میشن..ایران بهترین موشک های دنیا رو داره .حالا لنگ چند قطعه از خارج شده.بابا مردم ** نیستن .مگه ماشین خیار و گوجس کم و زیاد بشه.ایران خودرو.یا سایپا اگه **** نباشن چرا نمی گن مردم بیان تو نمایندگی ماشینش بنویسم.که اون آقایی که باز شده یه دفعه چند هزار تا ماشین فوری میگیره خون داداشم می کشه روش بعد میاد تو بازار.چرا باید اختلاف کارخونه با بازار مثل پارس۶۰میلیون باشه......آقا این دزدی علنی چرا یکی جلوشان نمی گیره .اینا که گفتم یه سر سوزن ازمیلیاردهادرد دیگی.من چکار کنم
    .

  • محمد محمد (21 بهمن 1398 ساعت 23:24)

    باسلام
    خداوکیلی خجالت نمیکشین fh500
    که ۴۳۰ ملیون تومان بود شد ۲ملیارد
    حالا بازم دلالا ماشین وارد کردن پدر رانندهارو در بیارن خداوکیل خدا خوشش میاد من یک سال بیکار شدم جواب زن بچمو چی بدم چرا اینکارو میکنین با مردم کم سود رفته توجیب دلادلا بخدا خیلی خیلی باعث تاسف که نمیتونی جلو چند دلادلا بگیرین حدعقل به رانندها مجوز بدین تا خودشون برن ماشین بیارن نه دلادلا بره ماشینو بخره ۲۵۰ ملیون بیاد توکشور بدش ۱۵۰۰ملیاردو پانصدتومان

  • بهرام جنتی بهرام جنتی (14 بهمن 1398 ساعت 22:36)

    این شغل با تمام زحمات و مشکلاتش به بن بست رسیده. با دلار بیست هزارتومانی پارسال قیمت ها یک سوم الان بود. کاش یه کم مردم به هم رحم کنن. بنز تک 50 که باید اشهدتو بخونی و باهاش بری تو جاده شده 400 میلیون. خدا پدر ومادر دلال ها و رانت خوارها رو بیامرزه

  • تقی تقی (11 بهمن 1398 ساعت 11:37)

    عدم نظارت بر بازار بی در وپیکر خودروهای سنگین ودامن زدن برنامه های فروش خودروهای سنگین مثل شیپور ودیوار که بدون هیچ گونه نظر کارشناسی قیمتهای سلیقه ای هرکسی برای خودش میدهد وهمچنین تحریمها و تعطیلی کا رخانجات تولیدی وعدم مدیریت صحیح باعث این مشکلات شده است و می طلبد که مسولین فکری بکنند که قشر زحمت کش راننده از این لقمه نان بخور ونمیر هم نیفتد

  • مهران مهران (9 بهمن 1398 ساعت 15:21)

    سلام بازار کامیون توی کشور ما افتاده دست یه عده طماع سود جو که فقط دارن جیب خودشونو پر میکنن دولت باید هرچه سریعتر قضیه واردات کامیون رو آزاد کنه ما راننده ها سی سال زحمت کشیدیم الان نمیتونیم حتی یک کامیون چینی بخریم تکلیف ما چیه؟شمارو به چی قسم بدم که داشته باشید برای قیمتهای فضایی فکری بکنید ما داریم له میشیم

  • حامد حامد (29 دی 1398 ساعت 19:57)

    اخه من نمی دونم اون بابایی که یه ماشین میخره یک میلیارد ونیم. خیلی زرنگ باشه و پدر صاحب خودش وماشین رو هم در بیاره ماهی صافی 30 میلیون بیشتر می خواهد کار نکنه
    خوب همین 1.5میلیارد رو بزاره تو بانک روز شمار. دست کم ماهی 27 میلیون میده نه دیگه با جونه خودش بازی می کنه. ودستش رو هم میکنه داخله جیبش برا خودش میگرده

  • عمار عمار (20 دی 1398 ساعت 19:13)

    سلام اینا همشون دستشون تو یه کاسه است. مگه میشه قیمتا تو یه هفته چندین برابر بشه بعدشم هیچ مسئولی نه حرفی بزنن نه چیزی بگه تاز هرکسی هم براخودش کارشناس شده قیمت الکی میزنه به نظرم دلیل این بی سروسامونی برنامه دیواره. نمایشگاه داراهم که چندتا ماشین خریدن به خاطر سود خودشون قیمت ماشینو بردن بالا .این راننده ها بدبخت هم فکر میکنن به نفعشون شده که کاملا در اشتباها فردا قیمت لوازم یدکی هم نسبت به قیمت ماشین بالا میکشه اونوقته که برا تعمیر ماشین باید حداقل 300 بدیم .که میشه صافی حداقل یکسالمون. لاستیک وبقیه مواردم به کنار

  • احمد احمد (7 دی 1398 ساعت 01:50)

    ******** کند با افزایش بی رویه خودرو مردما بیچاره کردید تو خارج با4000یورو میشه یه بنز الگانز یا بی او و صفر سوار شد مدل ماک جدید توامریکا150000دلاره برای اونا ارزونه ولی به خاطر بی ارزشی پولمون 4صباحی دیگر خارجی ها میان ایران برای شکار انسان چون نه پولمون ارزش داره نه دیگه خودمون به خودمون رحم میکنیم

  • علی علی (30 آذر 1398 ساعت 08:27)

    با شنیدن این خبر تعداد زیادی از رانندگان و یا افرادی که به دنبال خرید کامیون و کشنده هستند خوشحال شدند. چرا که قیمت کامیونهاو کشنده ها به طرز عجیبی بالا رفته و مردم عادی و مصرف کننده واقعی توان خرید آن را ندارد . ماشینهای چینی هم که ارزان است ولی کیفیت ندارد.

  • علی علی (25 آذر 1398 ساعت 22:22)

    خیلیم کارخوبی کردن وقتی یه ماشین فاو بدن یک میلیاردو ۳۰۰ ملیون بزارتاماشین خارجی بیارن تاقیمتاارزون بشه

  • حسین حسین (25 آذر 1398 ساعت 16:23)

    فساد موجود در کشور در جهان بی نظیر است.

  • رسول احمدی رسول احمدی (25 آذر 1398 ساعت 13:36)

    اگر کسانی رو که واقعا راننده هستن ولی مالک هیچ ماشینی نیستند وکارت هوشمند فعال دارندرا با گرفتن مبلغ نقدی کمتر ثبت نام کنن خیلی هم خوبه ودست دلالان از خدا بی خبر که باعث افزایش کاذب قیمت کامیون شدن کوتاه میشه

  • مهدی مهدی (25 آذر 1398 ساعت 09:18)

    عیب نداره وارد کنن به قیمتش نه یک میلیارد و پونصد
    کدوم خودرو ساز داخلی ماشین میده یا همشون چینی هستن با قیمت بالای یک میلبارد یا اصلا درست و حسابی نیستن یا مثل ایران خودرو که تعطیله
    بباید بذارن بیاد هر راننده ایی که پایه یک داره بیاره تا قیمتهاش شکسته بشه
    الکی جو ندین لازمه که وارد بشه

    مهدی گیوه ای مهدی گیوه ای (26 آذر 1398 ساعت 11:24)

    شمایی که این تیتر رو زدی تا زمانی که صنعت خودرو انحصاری باشه کشور و صنعت خودرو عقیم خواهد بود بهترین ماشین ها ی سبک و سنگین حق این ملت هست هم کارکرده هم صفر کیلومتر پس شما از انحصار خودرو که حتما منافعی هم براتون داره حمایت نکن الان دیگه نمیشه حتی یه بچه سه ساله رو گول زد....