1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی تخصصی به ایسوزو دی مکس 2020 جدید + عکس

نگاهی تخصصی به ایسوزو دی مکس 2020 جدید + عکس

2 دی 1398
  • 0

از زمان عرضه ایسوزو تروپر در سالیان گذشته تاکنون، این خودروساز ژاپنی به خاطر تولید خودروهایی سرسخت که مخصوص سبک زندگی‌های خارج از جاده هستند تولید شده و صنایعی همچون کشاورزی، صنعت و ساخت‌وساز از جمله مشتریان محصولات ایسوزو بوده‌اند.

2.jpg
البته برخلاف رقبای راحت‌تر و پیشرفته‌تر همچون فورد رنجر و نیسان ناوارا، ایسوزو دی مکس نتوانسته در بازار پیکاپ های رده میانی بریتانیا درخشش زیادی داشته باشد؛ اما به لطف همکاری با مزدا، این موضوع می‌تواند تغییر کند.

این اولین همکاری دو خودروساز هم‌وطن بوده و ایسوزو امیدوار است تجربه و تکنولوژی مزدا در زمینه خودروهای سواری به افزایش جذابیت دی مکس کمک کند.


ایسوزو از نظر ظاهری خودرویی برجسته طراحی کرده است. دی مکس جدید در سراسر بدنه از پانل‌های جدیدی سود برده و جلوپنجره با ابهت‌تر و چراغ‌های U شکل متمایزی دارد. شاسی نیز تقریباً کاملاً جدید بوده و به لطف استفاده از شفت آلومینیومی و ورقه‌های فولادی با کشش بالا حدود 80 کیلوگرم سبک‌تر شده است. از طرف دیگر نیز استحکام پیچشی بدنه حدود 20 درصد بهبود یافته است.

3.jpg

4.jpg
داخل کابین نیز از طراحی چندضلعی برای سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده شده و یک صفحه‌نمایش 9 اینچی در مدل‌های فول تر دیده می‌شود. کنتراست احساس‌برانگیزی بین متریال سفت و نرم وجود داشته و در کل کاکپیت بسیار مدرن و عملکردی‌ای را شاهد هستیم.


از جمله تکنولوژی‌های نوین این پیکاپ ژاپنی می‌توان به تشخیص صوتی، اپل کارپلی، اندروید اتو، هشدار ترافیک عقب، پایش نقاط کور، دستیار ترمز و کمک به حرکت در سربالایی اشاره کرد. البته خبری از ترمز اضطراری خودکار نیست.

این خودرو در بازارهای اروپایی با پیشرانه 1.9 لیتری دیزلی که قدرت 148 اسبی و گشتاور 350 نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد. این پیشرانه کمبودی از نظر قدرت تولیدی ندارد اما در دورهای بالا فاقد پرفورمنس مورد انتظار بوده و بازارهای اروپایی از پیشرانه 3 لیتری دیزلی قوی‌تر بی‌بهره هستند. بهتر است ایسوزو قدرت و پرفورمنس همین پیشرانه 4 سیلندر را بهبود بخشد تا بتواند با رقبا رقابت خوبی داشته باشد.

6.jpg

7.jpg
اگرچه داده‌های تست رسمی هنوز منتشر نشده اما ایسوزو می‌گوید مصرف سوخت این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خواهد بود هرچند به دلیل وجود قوانین آلایندگی سخت، مایع ادبلو باید در این پیشرانه استفاده شود. همچنین دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک کاملاً جدید در دسترس خریداران هستند.

به لطف کاهش قابل‌توجه صدا، لرزش و ناهنجاری در کابین باید از دی مکس جدید تعریف کرد. هر دو گیربکس این پیکاپ نیز تعویض‌های نرم‌تر و دقیق‌تری دارند.


خبر خوب برای افرادی که معمولاً آفرود می‌کنند این است که قفل دیفرانسیل الکترومگنتیک وجود داشته و هم‌اکنون تبدیل حالت تک دیفرانسیل به دو دیفرانسیل سریع‌تر صورت می‌گیرد. عمق غوطه‌وری خودرو نیز بهبود یافته است.

5.jpg
محفظه بار خودرو دقیقاً مثل مدل قبلی بوده و پهنای 1530 میلی‌متری دارد. البته عمق و طول آن کمی بیشتر شده هرچند جزو بهترین‌های این کلاس نیست. در داخل کابین فضاهای زیادی وجود داشته و انتظار داریم دی مکس همان ظرفیت یدک کشی 3.5 تنی و ظرفیت حمل بار 1 تنی خود را حفظ کند.

اولین نمونه‌های این خودرو از سپتامبر 2020 به دست مشتریان بریتانیایی خواهند رسید و ایسوزو نیز همچنان یکی از بهترین گارانتی‌های کلاس یعنی 5 سال یا 200 هزار کیلومتری را ارائه می‌کند.


این اولین باری است که ایسوزو و مزدا در کلاس پیکاپ ها با یکدیگر همکاری کرده‌اند و به نظر می‌رسد محصول نهایی دارای بهترین ویژگی‌های هر دو برند است. دی مکس جدید همان توانایی‌ها و خشونت قبلی ایسوزو را داشته و سطح رضایت و رفاه محصولات مزدا را به ارمغان آورده است. سواری خودرو در کلاس پیکاپ ها نیز خوب بوده و سیستم‌های کمک‌راننده مناسبی در آن دیده می‌شوند. بازگشت قفل دیفرانسیل عقب نیز برای برخی افراد جذاب خواهد بود.

مشخصات ایسوزو دی مکس

قیمت: 25 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 1.9 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/350 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع پدال



نظرات