1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوگلی های بازار خودرو در آمریکا ؛ شاسی‌بلندهای الکتریکی + عکس

سوگلی های بازار خودرو در آمریکا ؛ شاسی‌بلندهای الکتریکی + عکس

7 دی 1398
  • 0

از آنجایی که تقاضای زیادی برای خریداری خودروهای سدان در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد، خودروسازان در تلاشند تا با ارائه شاسی‌بلندهای الکتریکی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری Cox Automotive، از آنجایی که تقاضای مشتریان آمریکایی برای خریداری و استفاده از خودروهای سدان به شدت افت پیدا کرده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی درصدد توسعه و تولید خودروهای شاسی بلند برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند تا بتوانند نظر و توجه مشتریان آمریکایی را به سمت و سوی خود جلب کرده و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

 2019-jaguar-i-pace-.jpg

طبق وب سایت insideevs ، از ۱۰ خودروی پرفروش غیر لوکس عرضه شده در بازار ایالات متحده آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳ مدل آن وانت و ۳ مدل آن نیز شاسی‌بلند بوده‌اند و این بدان معناست که خودروهای بزرگ و SUV موفق شده‌اند سهم چشمگیری از بازار این کشور را به خود اختصاص دهند.

همچنین از این تعداد خودروی پرفروش، چهار مدل خودروی سدان نیز حضور داشته که همگی از برندهای ژاپنی بوده‌اند.

از طرفی دیگر، سه خودروساز بزرگ آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات – کرایسلر نیز تولید خودروهای سدان را متوقف اعلام کرده‌اند.

در این میان تنها خودروی سدان پرفروش و پرطرفدار لوکس در بازار ایالات متحده آمریکا، تسلا مدل ۳ است که طبق آمار، در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۷۰ هزار دستگاه فروخت. بعد از آن سدان مرسدس بنز C-class بود که سهم قابل توجهی از بازار این کشور را از آن خود کرده و بقیه این فهرست به خودروهای شاسی بلند تعلق گرفته است.

 tesla-model-x-big.jpg

پیشتر نیز بسیاری از خودروسازان بزرگ و معروف جهان از برنامه های خود برای توسعه و تولید خودروهای جدید الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست خبر داده بودند که از جمله مهم ترین آنها آئودی ای ترون (Audi e-tron) ، جگووار آی پیس (Jaguar I-PACE) ، فورد موستانگ مک ای (Ford’s Mustang Mach-E) است.

همچنین گزارش‌ها حاکیست که ۲۵ مدل خودروی پلاگین هیبریدی جدید نیز قرار است در جریان برگزاری نمایشگاههای خودرو در ایالات متحده آمریکا رونمایی و عرضه شود که ۱۶ مدل آنها شاسی بلند و کراس اوور است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

منبع ایسنا


نظرات