1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چرا تولید خودرو در کشور در ماه گذشته افزایش یافت ؟

چرا تولید خودرو در کشور در ماه گذشته افزایش یافت ؟

4 دی 1398
  • 0

دبیر انجمن قطعه‌سازان افزایش تولید خودروسازان و کاهش خودروهای ناقص‌مانده در کف کارخانه‌ها را نتیجه تلاش قطعه‌سازان دانست.


مازیار بیگلو با بیان اینکه کاهش و جمع شدن خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که با کسری روبه‌رو بودند، عملا ماحصل کار قطعه‌سازی بوده، اظهار کرد: اگر قطعه‌سازان آستین همت بالا نمی‌زدند، این خودروها جمع نمی‌شد. اینکه برخی می‌گویند قطعه‌سازی در کماست، واقعا برای ما تعجب‌آور است؛ این چه کمایی است که تا این حد توانسته به خودروسازان کمک کند.

وی با بیان اینکه در کما نیستیم اما مشکلات فراوانی داریم که ما را به کما نزدیک کرده، گفت:در حال حاضر هر دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ۲هزار دستگاه محصول تولید می‌کنند که نشان می‌دهد حداقل به روزهای دو سال گذشته و قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم.

بیگلو افزود: نکته اینجاست که تولید این ۲هزار خودرو در روز به عبارتی یعنی نیاز به نقدینگی، با این حال نقدینگی موردنیاز تاکنون تامین نشده و این موضوع با عدم پرداخت ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت، در ارتباط است.

وی تاکید کرد: البته ظاهرا تمهیداتی اندیشیده شده و کارهایی در حال انجام است که امیدوارم ظرف هفته‌های آینده، نقدینگی مناسبی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد. بیگلو تصریح کرد: در حال حاضر تعاملات خوبی با دو خودروساز صورت گرفته است؛ به‌طور مثال ایران‌خودرو، تولید روزانه خود را به ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسانده که طی دو سال اخیر یک رکورد به حساب می‌آید.

وی گفت: در گروه سایپا نیز همین اتفاق افتاده و ضمن تکمیل خودروهای ناقص، تیراژ به بالای ۲ هزار دستگاه رسیده است. دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای گردش پول نقد اتفاق خواهد افتاد، افزود: اگر نقدینگی تامین نشود، این طرح‌ها که نتیجه بسیار خوبی هم داشته، با شکست روبه‌‌رو خواهند شد.

منبع ایسنا


نظرات