1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار در آخرین روز از هفته گذشته + جدول

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار در آخرین روز از هفته گذشته + جدول

7 دی 1398
  • 0

بازار خودرو بعد از چند هفته پر نوسان، طی هفته جاری تا حدودی به ثبات رسید. آن طور که فعالان بازار می‌گویند قیمت محصولات در بازه زمانی ذکر شده تغییر چندانی نداشت و تا حدودی آرامش بر بازار حکمفرما بود. دست‌اندرکاران بازار در ارتباط با ثبات بازار، دلایل گوناگونی را مطرح می‌کنند. دلایل ذکر شده از سوی آنها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ برخی از فعالان بازار معتقدند ثبات نرخ ارز سبب آرامش بازار خودرو شده و قیمت محصولات موجود در بازار طی هفته جاری به نسبت هفته‌های پیشین نوسانی به خود ندیده است.

بازار خودرو از سال گذشته به دنبال سیر صعودی نرخ ارز، دستخوش تغییر شد. به‌طوری‌که خودرو بعد از بازارهای طلا، سکه و مسکن از نوسانات نرخ ارز تاثیر پذیرفت. از آن زمان قیمت خودرو دست در دست نرخ ارز گذاشت، بنابراین هرگاه نمودار نرخ ارز در مسیر افزایشی قرار می‌گرفت، نوسان در بازار خودرو نیز به نوعی آغاز می‌شد.در شرایطی که برخی فعالان تاثیر نرخ ارز را روی قیمت خودرو پررنگ می‌دانند، برخی دیگر معتقدند در شرایطی که وضعیت عرضه به بازار مساعد باشد، نرخ ارز نمی‌تواند تاثیر چندانی روی قیمت‌ها در بازار داشته باشد.این بخش از فعالان دلیل آرامش بازار طی هفته جاری را اخباری می‌دانند که در ارتباط با افزایش تیراژ دو خودروساز بزرگ کشور در فضای رسانه‌ای منتشر شد. آنها تاکید می‌کنند این اخبار سبب شده به نوعی جو روانی ایجاد شده بشکند.

طرفداران این نظریه می‌گویند در شرایطی که نزدیک به سه ماه به بازار شب عید مانده، قیمت‌ها در بازار به پیشواز عید رفته و از اواسط مهر ماه شاهد آغاز موج جدید قیمتی در بازار بودیم. موجی که معمولا از اواسط بهمن ماه به دلیل نزدیکی به پایان سال شکل می‌گرفت، چند ماه زودتر آغاز شده بود.دلیل این مساله را باید در اختلالی که در روند فاکتور کردن خودروها در آن مقطع به‌وجود آمده بود، جست‌وجو کرد.

قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران و کرج :
 تمام خودروهای ذکر شده رنگ پایه (سفید) در نظر گرفته شده است.

253.jpg

 



نظرات