1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی ملی ترکیه چطور محصولی است؟

خودروی ملی ترکیه چطور محصولی است؟

9 دی 1398
  • 3

بعد از رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه، تصاویر و برخی از مشخصات این شاسی بلند الکتریکی نیز منتشر شده است که برای بسیاری از علاقمندان به صنعت خودرو درخور توجه است.

روز گذشته بود که نخستین خودروی ملی ترکیه که توگ (TOGG) نام دارد، با قدرت موتور ۲۰۰ و ۴۰۰ اسب بخار و در پنج مدل مختلف رونمایی شد و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در جریان برگزاری مراسم رونمایی از این محصول خاطرنشان کرد: سرانجام رویای ۶۰ ساله ترکیه تحقق یافت و ما هم اکنون شاهد ساخت یک خودروی تماما ساخت ترکیه هستیم. صنعت خودروسازی ترکیه تاکنون بیشتر  بر روی تولید قطعات و مونتاژ خودروهای مدرن از برندهای خودروسازی جهان همچون رنو، پژو، فیات، فولکس واگن، تویوتا و غیره تمرکز داشت.

 c0vnxnq5pxzyea6smjh.jpg

همچنین قرار است باتری و سایر قطعات موردنیاز این خودرو در ترکیه تولید شود و این کشور در نظر دارد سالانه ۱۷۵ هزار دستگاه از این خودروها را در پنج مدل مختلف به تولید برساند.

گفته می‌شود تولید این خودروی شاسی بلند الکتریکی در سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد شد.

در پروژه ساخت این خودرو سرمایه گذاری های هنگفت و کلانی به ارزش ۳.۷ میلیارد دلار معادل ۲۲ میلیارد لیر ترکیه از سوی دولت و سایر بخش‌های فعال در صنعت خودروسازی در این کشور صورت گرفته است.  

با اینکه هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این محصول جدید منتشر نشده است اما می‌توان گفت که این خودرو امکانات و قابلیت های مدرن و متعددی دارد که همگی توسط مهندسان و طراحان صنعت داخلی ترکیه توسعه داده شده است.  

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در صنعت خودرو، کنسول مرکزی خاص و منحصر بفرد آن یکی از مشخصات بارز استایل و طراحی کابین داخلی آن به شمار می رود که یادآور کابین خلبان در هواپیماست و به راننده و سایر سرنشینانش اجازه می دهد کنترل و تسلط بیشتری بر قابلیت های مختلف نمایشگر و کنسول مرکزی داشته باشند.

خودروسازی ترکیه این محصول را در دو نسخه مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی با توان پیمایش بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر و ۵۰۰ کیلومتر به تولید خواهد رساند و مشتریان قادر خواهند بود با توجه به نیاز خود، اقدام به سفارش و خریداری مدل های مربوطه کنند.

گفته می‌شود این خودروی الکتریکی در کمتر از ۳۰ درصد بیش از ۸۰ درصد شارژ می شود. همچنین انتظار می رود خودروی مذکور به گارانتی ۸ ساله مجهز است.

 flr43dfx509tn1cgsh3d.jpg

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.



نظرات

  • علی علی (10 دی 1398 ساعت 08:49)

    خیلی قیمتش بالاست

  • محمد محمد (9 دی 1398 ساعت 10:24)

    سایپا مطمئن????

  • محمد محمد (9 دی 1398 ساعت 10:21)

    مسئولین ما هم هر ساله برا مقابله با آلودگی قیمت سوخت را سه برابر میکنن واقعا باید یه خسته نباشید بهشون گفت .