درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
این آقا که اینجور تحلیل کرده واقعا سواد اقتصادی داره؟ میخواد قانون قیمت گذرای تو بازار رقابت کامل رو که قیمت رو بازار تعیین میکنه تو بازار انحصاری پیاده بکنه؟ خب تو بازار انحصاری که ما دو شرکت سایپا و ایران خودرو رو داریم اگه تولید و عرضه بکنن قیمت بازار با کارخونه ( که به گفته خودشون قیمت دستوری هستش) یکی میشه. اگه این دو شرکت عرضه نداشته باشن قیمت بازار هم چون این دو شرکت عرضه نمیکنن افزایش پیدا میکنه. تو شرایط انحصاری بهتره از بهای تمام شده خودرو استفاده کرد! یا اگر این دو شرکت تویه تولید خودرو مزیت نسبی ندارن تولید نکنن. خب خودرو خارجی اگه تعرفه گمرکی نباشه از خودرو های داخلی ارزانتر و با کیفیت تر هستش! خب تعرفه گمرکی رو حذف کنن خودرو از بیرون وارد بکنن
خدا وکیلی 5 درصد قیمت زیر بازار هم شد فرمول؟ پس چرا گرون تر شد؟
فقط دستوری و فقط هم سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت باید قیمت گذاری کنن چون هردو شرکت دولتی هستن
این خودرو سازها جنبه آزادی ندارن همینجوریم دارن گرون میکنن
من نمیدونم این استاد دانشگاه استدلالهای کیلویی شو از کجا آورده!