1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی بهترین خودروی پیست در سال 2019 + عکس

معرفی بهترین خودروی پیست در سال 2019 + عکس

20 دی 1398
  • 0

وقتی‌که بحث انتخاب خودروی پیست سال 2019 فرا رسید، دست‌اندرکاران مجله CarBuzz به مسائلی همچون کابین‌های راحت، سواری خوب در جاده و یا قیمت‌های ارزان توجه نکردند. این خودروها باید بتوانند یک سلاح مخوف در پیست باشند و خنده‌ی زیادی را روی لبان راننده جاری سازند؛ و اگر شما هیچ‌کدام از خودروهای موردعلاقه خود را اینجا نمی‌بینید دلیلش احتمالاً عدم تست آن توسط CarBuzz بوده است. یکی از این خودروها نسل جدید شورولت کوروت بوده است.

البته خودروهای شایسته زیادی نیز از رسیدن به فینال بازماندند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرسدس-ای ام جی GT، ب ام و M2 کامپتیشن، جگوار XE پروجکت 8، لکسس RC F تراک ادیشن، مزدا میاتا و تویوتا سوپرا اشاره کرد. سه خودرویی که نهایتاً انتخاب شده‌اند بسیار سریع بوده و البته در پیست عملکرد درخشانی دارند.

 

فینالیست: فورد شلبی GT500 2020

2020-Ford-Shelby-GT500.jpg
فورد شلبی GT500 2020 که عنوان خودروی پوستری سال را نیز کسب کرد با فاصله قابل‌توجه تواناترین نسخه‌ی موستانگ در پیست بوده و البته ما فقط درباره رکورد مسافت 400 متر زیر 11 ثانیه صحبت نمی‌کنیم. با وجود انتقال قدرت 760 اسب بخاری حاصل از پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژردار به چرخ های عقب، چسبندگی این خودرو بسیار بالا می‌باشد. شاید برخی افراد بگویند این خودرو تنها با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود و باید گیربکس دستی نیز در دسترس می‌بود اما گیربکس دوکلاچه خودرو عملکرد بی‌نقصی دارد.

12.jpg

13.jpg

14.jpg
اگر معمولاً به پیست می‌روید ما پکیج فیبر کربن را توصیه می‌کنیم که اخیراً باعث تبدیل GT500 به GT500R شده است. این پکیج 18500 دلاری شامل رینگ‌های فیبر کربنی، لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2، صندلی‌های ریکارو، حذف صندلی‌های عقب و بال عقب بزرگ از جنس فیبر کربن می‌باشد. فورد همچنین این خودرو را به ترمزهای بزرگ برمبو با روتورهای 16.5 اینچی تجهیز کرده است که جزو بهترین ترمزهای روز می‌باشند. قیمت GT500 از 72900 دلار آغاز می‌شود که آن را به ارزان‌ترین سلاح پیست لیست تبدیل کرده است.


فینالیست: آکورا NSX 2019

2019-Acura-NSX-2.jpg
این خودرو شاید تفاوتی با نمونه‌ای که در سال 2017 معرفی شد نداشته باشد اما زیر پوست آن تغییرات قابل‌توجهی اعمال شده که نتیجه آن بهبود چشمگیر تجربه رانندگی‌اش بوده است. ما معتقدیم اگر NSX تایپ R تولید می‌شد می‌توانست برنده این رقابت باشد اما خب خود این خودرو نیز هنوز جزو بهترین محصولات برای جولان در پیست می‌باشد. قوای محرکه NSX استثنایی بوده و از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو و سه واحد الکتریکی تشکیل شده و قدرت 573 اسب بخاری دارد. این محصول ژاپنی شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 3 ثانیه‌ای دارد.

 22.jpg

23.jpg

24.jpg

دو پیشرانه الکتریکی موجود در اکسل جلو به عبور بهتر از پیچ‌ها کمک می‌کنند و راننده می‌تواند با این ترکیب به سرعت‌های بالا دست یابد. شایان ذکر است NSX خودروی فوق‌العاده راحتی بوده و می‌توان آن را به‌صورت روزمره نیز مورد استفاده قرار داد. با قیمت 157500 دلاری، این آکورا به راحتی می‌تواند شانه‌به‌شانه محصولاتی با دو برابر قیمت حرکت کند.


برنده: مک لارن 600LT/600LT اسپایدر 2019

2019-McLaren-600LT-4.jpg
GT500 و NSX خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند اما مک لارن 600LT 2019 برنده‌ی واضح این نبرد است. مک لارن از این خودرو به عنوان پیست محورترین خودرو در سری اسپورت نام می‌برد. شاید برخی محصولات مک لارن سریع‌تر از 600LT باشد اما اگر خواهان لذت ناب رانندگی در پیست باشید 600LT خودرویی بی‌رقیب است. پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو قدرت 592 اسب بخاری داشته ولی اگر قدرت واقعی این نیروگاه نزدیک به 700 اسب بخار باشد سورپرایز نخواهیم شد. دلیل این حدس نیز شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیه‌ای است.

 32.jpg

33.jpg

و این خودرو تنها از نظر پرفورمنس ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. مک لارن وزن خودرو را به شدت کم کرده و بنابراین تمامی متریال سرکوب کننده صدا حذف شده و باید آماده‌ی شنیدن غرش‌های پیشرانه 8 سیلندر در پیست بود. وقتی 600LT را در جاده برانید احساس اتصال به خودرو را خواهید داشت زیرا خودرو بخشی از شما خواهد بود. به نظر نمی‌رسد هیچ خودروسازی بتواند حس فرمان، توازن شاسی و لذت رانندگی ناب محصولات مک لارن را تکرار کند و 600LT بهترین خودروی پیست در سال 2019 می‌باشد.

34.jpg

35.jpg

منبع پدال


نظرات