1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مابه‌التفاوت نقدی، جایگزین سهمیه سوخت برای تاکسی ها

مابه‌التفاوت نقدی، جایگزین سهمیه سوخت برای تاکسی ها

15 دی 1398
  • 0

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: از ابتدای بهمن ماه کف و سقف سهمیه سوخت سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین‌شهری حذف شده و بر اساس طرح پیمایشی شدن، مابه‌التفاوت آن طبق عملکرد و پیمایش رانندگان به شماره حساب‌شان واریز می شود.

داریوش باقر جوان در این‌باره گفت: حدود ۴۰ هزار دستگاه سواری کرایه پلاک عمومی بین شهری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۵ هزار دستگاه فعال هستند و بقیه آن‌ها به دلایل مختلفی مانند نداشتن معاینه فنی غیر فعال‌اند. همه رانندگان سواری‌های کرایه بین‌شهری که می‌خواهند از سهمیه سوخت استفاده کنند باید تا اول بهمن ماه امسال، نسبت به دریافت کارت هوشمند و ثبت اطلاعات لازم‌شان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای کارت هوشمند سوخت به صورت اینترنتی است، افزود: رانندگان برای اینکه مشکلی در دریافت سهمیه سوخت آن‌ها از بهمن‌ ماه به بعد به وجود نیاید باید در سایت اینترنتی پیش‌بینی شده برای آن وارد شده و نسبت به وارد کردن اطلاعات‌ مورد نیازشان از جمله شماره شبا اقدام کنند تا کارت هوشمند خود را دریافت کنند چرا از این تاریخ به بعد کف و سقف سهمیه سوخت رانندگان حذف خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۸ هزار راننده سواری پلاک عمومی نسبت به دریافت کارت هوشمند و ثبت نام اینترنتی اقدام کرده‌اند و همه آن‌ها برای بهره‌مندی از این مزیت باید تا قبل از اول بهمن ماه این کار را انجام دهند در غیر صورت مشمول آن نمی‌شوند.

باقرجوان گفت: درباره پیمایشی شدن سهمیه سوخت همه رانندگان پلاک عمومی بین‌شهری باید در قالب این طرح ثبت نام اینترنتی برای دریافت کارت هوشمند را انجام دهند چرا که کف و سقف سهمیه سوخت آن‌ها برداشته خواهد شد و بر اساس عملکردشان به آن‌ها سوخت می‌دهیم.

وی اظهارکرد: مد نظر سازمان راهداری برای سهمیه سوخت رانندگان بین‌شهری این بود که بر اساس پیمایش صورت گرفته به آن‌ها سوخت تعلق گیرد اما نتیجه این شد که رانندگان در انتهای هر ماه عملکرد وپیشمایش‌شان ثبت خواهد شد و نهایتا بر اساس آن مابه‌التفاوت آن به شماره حساب شبایی که اعلام کرده‌اند واریز می‌شود.

منبع ایسنا


نظرات