1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ممنوعیت استفاده از کپسول گاز مایع خانگی به عنوان سوخت خودرو

ممنوعیت استفاده از کپسول گاز مایع خانگی به عنوان سوخت خودرو

15 دی 1398
  • 14

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استفاده از گازهای مایع به عنوان سوخت خودرو ممنوع و مسئولیت عواقب خطرناک آن بر عهده مصرف کننده است.

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو کاری غیرایمن و بسیار خطرناک بوده چرا که این گاز فقط جهت سوخت لوازم خانگی گازسوز بوده و استفاده از آن به عنوان سوخت خودروهای شخصی ممنوع است.

وی با بیان اینکه مسئولیت حوادث ناشی از این استفاده غیرمجاز بر عهده مصرف کننده خواهد بود، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که عده‌ای به صورت غیر قانونی و غیر ایمن در مکان‌های غیر مجاز اقدام به سوخت گیری خودروهای شخصی از طریق تخلیه سیلندرهای گاز مایع می‌نمایند که این عمل بسیار خطرناک و حادثه ساز است. 

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران این عمل غیر قانونی بوده و مسئولیت حوادث ناشی از استفاده غیرمجاز از گاز مایع سیلندری به عهده مصرف کننده خواهد بود.

همتی اضافه کرد: در صورتی که تاسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش اداره کل استاندارد اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها نمایند (به جز خودروهایی که با مجوز قانونی در جایگاه مربوطه شارژ می شوند) این اداره کل برخورد قانونی لازم را به عمل می‌آورد.

همتی از شهروندان خواست با توجه به اینکه معمولا این عمل خلاف قانون در مکان‌های ناشناخته و در کنار جاده‌ها انجام می‌شود، به دلیل خطرات جدی این عمل از انجام شارژ گاز مایع در خودروها جدا خودداری کنند.

وی نسبت به گازسوزکردن خودروها در مراکز غیر مجاز هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه بعد از طرح سهمیه بندی بنزین ‌توجه مالکان خودرو به سمت گازسوز کردن خودروها جلب شده است لذا برای دوگانه سوز کردن خودروها از مکان های مجاز و قانونی و معتبر اقدام کنند تا جلوی حوادث احتمالی در این زمینه را بگیرند.



نظرات

  • حسن حسن (16 دی 1398 ساعت 17:32)

    اینا همش چرت وپرت ....تابیشترصادرکنندوبیشترارزبیارند داخل بعدشم راحت ***** کنندوبردارند بزنندبه چاک...هرچی عشاره داریند به افرادضعیف میارید...لطفا حساب شده ومنطقی نطق بفرمایید....

  • ممد ممد (16 دی 1398 ساعت 16:04)

    شمای که گاز را ممنوع میکنید ماهیانه چند نفر را نون میدی چشم چند نفر به دست شماسمیدونی یک روز کار نکنی فردا نداری صبحانه و نهار و یک شام خیلی ساده بخوری میدونی راننده اسنپ بودن یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

  • حاج مجید سوزوکی حاج مجید سوزوکی (16 دی 1398 ساعت 09:49)

    اگر کمی تو جامعه می بودیت و مردمی زندگی می کردید میفهمید که اکثر قطعات lpg ترکی هست و بر اساس استاندارد های اروپایی ساخته شده و اگر کمی به حرف کارشناس صادق و بی غرض خودرو گوش می کردیت میفهمیدیدت که گاز مایع خوراک اصلی خودرو است.

  • محمد محمد (16 دی 1398 ساعت 09:30)

    اولا امنیتش حدود20 برابر سی انجی دوما با افتضاحی که به وسیله بنزین به وجود اومده مردم مجبورن سوما احتراقش بهتر از سی ان جی یه چهارما به صرفه ووووو

  • محمد محمد (16 دی 1398 ساعت 08:34)

    اونی که خطر داره گاز سی ان جی هست هم زدن خطره داره هم روندنش گاز ال پی جی بهترین گاز و کم خطر تر هست

  • میثم میثم (16 دی 1398 ساعت 08:25)

    سلام
    خانم نماینده عزیز
    اگر شما آمار انفجارهای مخازن گاز سی ان جی رو هنگام سوخت گیری مطالعه بفرمائید متوجه خواهید شد که از آمار آتش گرفتن ال پی جی خیلی بالاتر هست
    شما با کدوم اطلاعات این نطق رو فرمودید
    و قشر مستضعف جامعه رو که اکثرا مسافر کش هستن و از نظر اقتصادی توان پرداخت بهای بنزین رو ندارن دچار استرس میکنید
    لطف کنید قبل از اظهار نظر در مورد مطلبی کمی مطالعه بفرمایید

  • یحیی یحیی (16 دی 1398 ساعت 00:36)

    احتمال زیاد باور کرده که دولت پول بنزین رو تبدیل میکنه به یارانه معیشتی میزنه به حساب مردم. شایدم یارانه معیشتی به دهنش
    خوش اومده

  • ابراهیم ابراهیم (16 دی 1398 ساعت 00:21)

    با سلام من هم با حرف دوستمون موافقم که گاز ال پی جی به مراتب خطرش از سی ان جی خیلی کمتره روی پراید ۵ سال با ال پی جی کار کردم خداوکیلی موتور ماشین از بنزین بهتر کار میکرد

  • داریوش ملکی داریوش ملکی (16 دی 1398 ساعت 00:20)

    سلام
    خانم محترم شما نفستون از جای گرمه به این مسئله لطفا دقت کنید خیلی از مردم پول بنزین لیتری ۳هزار تومان رو ندارن بزنن واقعا سخته و درضمن استاندارد خودتون تایید کرد گاز ال پی جی آلودگی کمتر داره و خودرو ها مسافت بیشتری رو طی میکنن و از تولید بنزین تا مصرف برای دولت هم به صرفه تر هست .
    جای تعجب داره چرا خودتون رو جای مردم و قشر کم درآمد نمیزارید و بعد قضاوت کنید و نظر بدید واقعا خجالت اوره .
    ما که نداریم مجبوریم کل خطرات احتمالی گاز ال پی جی رو هم به جون بخریم و شرمنده زن و بچمون نشیم و شب حداقل با دو تا نون برگردیم خونه تا سر گشنه زمین نزارن .
    کاش جای مردم بودید اونوقت مجبور میشدید خیلی از اجبار های مردم رو انجام بدید بعد نظر تخصصی بدید .
    التماس کمی تفکر

  • Saeid Saeid (16 دی 1398 ساعت 00:12)

    بنده 4 سال از گاز ال پی جی استفاده کرده ام. دقیقا برعکس.. هم موتور سرحال میمونه. هم کیفیتش مثل بنزینه..اتفاقا خطرش از سی ان جی هم خیلی کمتره.. فشار گاز سی ان جی 300 بار هست.. درحالی که فشار گاز ال پی جی 12 هست. در ضمن اینایی که میگن استاندارد. اصلا معنی نداره

  • داریوش داریوش (15 دی 1398 ساعت 21:35)

    بنظر من کارشناسان استاندارد این اظهار نظر رو یا از روی بیسوادی و یا کم سوادی اعلام کردن (چون حتما از بند پ استخدام شدن و سواد کافی ندارند )یا متاسفانه تحت تاثیر برخی خود شیرینی‌ها میخواند خودشون رو به چشم بیارن .... کل دنیا دارن از گاز ال پی جی (مایع) برای مصارف خودرو ها استفاده میکنند بخاطر آلایندگی کم و کم خطر بودن . مثل کشور ترکیه . ارمنستان. گرجستان. برخی کشورهای اروپا . .. عجب کشور مزخرفی داریم زندگی میکنیم . کارشناسان شومپت و بی سواد . لطفاً از این نظریه های کارشناسانی که مورد تأیید استاندارد کارشناسان دنیا نیست استفاده نکنید . زشته بخدا .

  • حسین عزیزی حسین عزیزی (15 دی 1398 ساعت 20:25)

    جناب آقا فکر کنم استاندار اروپا وامریکا را شما مینوشتید گند به جهان میزدی

  • محسن محسن (15 دی 1398 ساعت 19:07)

    ما که هیچ چیز استانداردی نداریم این هم روش.اگر استاندارد نداشت که تو کشورهای دیگه هم استفاده نمیشد .حالا گیریم خطرناک دیگه بدتر از آلودگی هوا که نیست اگر اون به یک باره می‌کشه آلودگی ذره ذره

  • بهروز بهروز (15 دی 1398 ساعت 13:55)

    باسلام ادب جناب مدیرکل استاندارد عزیز حتما ادم باسوادی هستی سوادخواندن نوشتن داری ترکیه کشورپیشرفته اسپانیا انگلیس به روزترین کشورهای دنیا هستند واستانداردشون طوری هست یک پیچ یک خودرو شل بسته شد فراخوان میزنند بهترین سوختشون گازال پی چی میباشد جنابعالی الان اینجامدعی هستی خطرداره برعکس اگراحیانن خواستی مناظره باهاتون میزارم ببینم استانداردتون چیه که اروپاییها بیایندکلاس درس بهشون استاندارد تدریس کنید خودتون میدونید حتی ******* هفته ای 3روزتوایران دانشگاه درس میخونند علی برکت الله