1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آمار توليد ايران خودرو در آذرماه 2 برابر شد

آمار توليد ايران خودرو در آذرماه 2 برابر شد

آمار توليد ايران خودرو در آذرماه 2 برابر شد ؛ ولی خودرو ارزان نشد
18 دی 1398
  • 1

اين خودروساز در آذرماه توانست 40 هزار و 656 دستگاه انواع خودروي سواري و تجاري را توليد كند. اين درحالي است كه توليد آبان ماه امسال نيز حدود نيمي از عدد يادشده و برابر با 20 هزار و980 دستگاه خودرو بوده است.

آمار توليد امسال در ايران خودرو نشان مي دهد در پايان فصل پاييز عدد توليد از 240 هزار دستگاه فراتر رفته و تعداد 243 هزار و 351 دستگاه به ثبت رسيده است.

در ماه هاي پاياني سال،‌ با همدلي و همراهي زنجيره تامين در توليد قطعات مورد نياز خطوط، توليد شتاب بيشتري گرفته و انتظار مي رود با روند افزايشي عرضه ،‌ بازار خودرو به شرايط متعادلي دست يابد.

علی رغم افزایش تولید ماهانه خودروسازها در کنار برطرف شدن مشکل قطعات خودروهای ناقص مانده در کف کارخانه ها ، باز شاهد هستیم که قیمت خودروهای داخلی همچنان رو به بالا هستند و از نوسان زیادی برخوردار می باشند و تا رسیدن به قیمتهای اوایل پاییز فاصله زیادی دارند و این بیشتر نشانگر این موضوع می باشد که کنترل قیمت ها از دست خودروسازها خارج شده است و آنها نقشی در تعیین قیمت های بازار ندارند .



نظرات

  • رضا رضا (19 دی 1398 ساعت 16:13)

    هر ساله هزاران میلیارد از بیت المال به مافیای خودرو کمک میشه در حالی که در این 40 سال پیشرفتی نداشتند و پیشرفت رو افزایش تیراژ خودروهای بیکیفیت خود میدانند خودروهایی که چند دهه پیش در کشورهای خارجی به موزه رفته اند. چه کسی پاسخگوی خون کسانی است که به خاطر کیفیت کم محصولات هر ساله میمیرند چرا استاندارد های 85 گانه رو اجرا نمیکند و مقاومت میکنید در این دو سال ظلم تا کی