1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رویا یا واقعیت، به زودی خودرو ارزان خواهد شد؟!

رویا یا واقعیت، به زودی خودرو ارزان خواهد شد؟!

21 دی 1398
  • 10

وزیر صنعت از موافقت با پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به خودروسازان خبر داد و گفت: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر می‌شود، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

رضا رحمانی درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد تا شرکت‌های خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان استفاده کنند. اگرچه ۵ هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما می‌تواند مشکل خودروسازان را تا حدودی رفع کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: مقرر است به هر خودروساز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود تا این اعتبار در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد؛ روند تخصیص این اعتبار همانند ۴ هزار میلیارد تومانی است که در سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۵ هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه‌سازانی پرداخت می‌شود که جزو زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی باشند زیرا برخی از قطعه‌سازان زیرمجموعه خودروسازان هستند.

رحمانی پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه‌سازان را عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی دانست و ادامه داد: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر می‌شود، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط کنونی خودور برای مردم به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و خرید به منظور حفظ ارزش پول صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر تولید خودروسازان از ۴ هزار دستگاه خودرو عبور کرده و در صورت ادامه این روند در ۵ ماهه آینده التهاب بازار خودرو از بین رفته و آرامش به بازار برمی‌گردد.



نظرات

  • مهیار مهیار (23 دی 1398 ساعت 13:43)

    واقن توف به رووزیر که به این گرونی مردم عادی نمیتونن ثبت نام کنن باید به دلال هم پول بدن پس که مملکت بی صاحبه

  • مازیار مازیار (22 دی 1398 ساعت 18:10)

    خدایی زانتیا چی بود ک تولدشو متوقف کردید

  • خوش باور خوش باور (22 دی 1398 ساعت 15:09)

    اگر این ماه مشمول یارانه معیشتی بشم حتماً چندتا پراید میخرم حالا که اینقدر عرضون شده

    علی علی (22 دی 1398 ساعت 22:18)

    می خوای پراید بشه 10 هزار تومن با این حرفی ک تو میزنی...
    تازه پراید اولشه وقتی توقف تولید بخوره قیمتا افتاد دست مردم و با کمبود پراید مدل بالا و صفر که مواجه شیم قطعا تا 100 میلیون هم خواهد رسید

  • آزاد آزاد (22 دی 1398 ساعت 13:56)

    چرا به این بی کفایتا پول دادید؟40ساله تکون نخوردن ازاینم به بعدهم هیچ غلطی نمیکنن.

  • بهمن بهمن (21 دی 1398 ساعت 18:56)

    یعنی کسی تو ایران باقی مونده که دروغ های شما عجایب الخلق رو باور کنه.***** ماشین قراضتونو خودتون.مردم تا کی میخواهید خودتونو به خواب بزنید.همش دروغ دروغ دروغ...

  • علی علی (21 دی 1398 ساعت 18:45)

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه

  • ایرانی ایرانی (21 دی 1398 ساعت 14:43)

    آقای وزیر بیخود کردی توی این وضعیت اقتصادی بذل بخشش کرده و 5هزارمیلیاردتومان به خودروسازهای بی کفایت وام دادی. خودرو 6میلیونی یکشبه میشه 21میلیون وبعداز مدتی دیگر میشود 55میلیون با کیفیت پائینتر از قبل . ودائما هم گریه میکنند که دارند ضررمیدهند. تازه کلی هم به قطعه سازان و ...هم بدهی دارند. پس چه غلطی میکنند . عرضه تولید یک خودروملی و حذف مونتاژکاری خودروچند دهه قبل فرانسه را ندارند . چرا آقای وزیر 85میلیون جمعیت ایران را باید همیشه فدای یک تعداد اقلیت خودرو ساز بکنید . بیائیدبرای یک مرتبه هم که شده دست از حمایت بیجا از خودرو سازهای تنبل و راحت طلب بردارید . واین وامهای کلان که هراز چندگاهی به آنها تزریق میکنید. صرف شرکتهای دیگرکه باغیرت با تولید جنسهای باکیفیت ایرانی با کشورهای جهان رقابت می کنندپرداخت کرده . تا هم باعث ارز آوری و هم تولید اشتغال بیشتر شود. و شرکتهای خودرو سازی را هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار کرده واینقدر به این خودروسازها که بجای ارز آوری .ارز بری دارندباج ندهید . وخودرویی که یک شبه 30میلیون گران میشود همه لال هستند .اما وقتی 500هزارتومان افت قیمت پیدا میکند. بوق وکرنا میکنید ارزان شد؟ راستی آقای وزیر کدامیک از مسئولین کشوری از خودروهای داخلی زیر100میلیونی استفاده میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟

  • امید امید (21 دی 1398 ساعت 13:51)

    پارسال هم پول بهشون دادین نتیجه چی شد؟ چرا دارین با شعور مردم بازی میکنین؟ تا کی میخواین با این دو تا شرکت**** اینطوری برخورد کنین؟ مگه ما مردم چه گناهی کردیم که باید صد برابر کل دنیا پول بدیم در آخر هم آشغال سوار بشیم؟ یعنی این مملکت اینقدر بی صاحبه؟ این فقط نتیجه اعتماد بی خود و بی جهت مردمه به یه مشت مسئول بی لیاقت بی سواد که جان و مال مردم براشون هیچ ارزشی نداره!!

  • قاسم قاسم (21 دی 1398 ساعت 13:04)

    ************** صنعت خودرو سازی و صنفتون