1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پشت پرده فروش کارت هوشمند سوخت چیست ؟

پشت پرده فروش کارت هوشمند سوخت چیست ؟

22 دی 1398
  • 1

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تخلف فروش کارت سوخت و سهمیه مازاد خودرو‌های عمومی توضیحاتی ارائه داد.

شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در خصوص واگذاری کارت هوشمند سوخت به غیر تصریح کرد: کارت هوشمند سوخت غیر قابل واگذاری است. این کارت مانند کارت بانکی باید تنها توسط مالک آن استفاده شود.

او بیان کرد: سهمیه ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی و عمومی، بعد از اصلاح نرخ قیمت حامل‌های انرژی ، فقط به شخص مالک خودرو اختصاص پیدا کرده است و اگر کارت به شخص دیگری سپرده شود ، کاری غیرقانونی است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: مکانیزم‌هایی برای شناسایی نحوه استفاده از کارت سوخت ها همچون اندازه گیری تعداد سوخت‌گیری‌هایی که از یک کارت انجام می شود ، وجود دارد که اگر فعال شود، کسی که کارت خود را واگذار کرده ، شناسایی شده و جرایمی به آن شخص تعلق می گیرد.


او افزود: واگذاری کارت سوخت به اشخاص نزدیک و وابستگان مالک خودرو شاید مشکلی ایجاد نکند اما فروش سهمیه در جایگاه ها به مالکان خودرو‌های دیگر عملاً مصداق فروش یارانه‌ دولتی است و این کار مناسبی نیست و حتی در مقاطعی همچون مناطق لب مرز، امکان سوء استفاده از آن وجود دارد. توصیه اکید ما این است که از کارت هوشمند شخصی استفاده شود و فروش کارت سوخت، اقدامی غیرقانونی است.

رضایی بیان کرد: البته بنده درجایگاه مقام قضایی نیستم که جرایم این اقدام غیر قانونی را تعیین کنم اما طبق قانون این یارانه باید در اختیار شخص مالک خودرو قرار گیرد و در صورت اثبات استفاده افراد غیر از کارت سوخت، مرجع قضایی در خصوص میزان جرایم تصمیم خواهد گرفت.



نظرات

  • زهرافرخی زهرافرخی (22 دی 1398 ساعت 08:53)

    سلام من افرادی زیادی را سراغ دارم که کارت سوخت را به دیگران میدهند و بابت هر لیتر بنزین 2 یا 2 هزارو پانصد میگیرند علی الخصوص رانندگان وانت ونیسان و تاکسی ها- چرا بنزین تک نرخی نمیشود که در پیشگاه قانون همه یکسان باشند این دونرخی یعنی فساد