1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جمع شدن بساط سوداگران با دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو

جمع شدن بساط سوداگران با دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو

23 دی 1398
  • 1

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اگر از خرید و فروش خودرو مالیات اخذ شود، بساط دلالان جمع شده و سوداگری در بازار چارچرخ‌ها از بین می‌رود.

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید به موضوع افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار ورود کنند زیرا سوداگران و مافیاها با قیمت سازی، تمام تلاش خود را برای گرانی چارچرخ‌ها به کار می‌برند.


نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان باید برای افزایش تولید و عرضه خودرو به بازار، شیفت‌های جدیدی راه‌اندازی کنند چراکه برخی از واحدهای این شرکت‌ها در استان‌هایی مانند کرمانشاه، شیراز، مشهد و... غیرفعال هستند.


وی با بیان اینکه خودروسازان باید با اطلاع‌رسانی دقیق زمینه پیش فروش بیشتر خودرو را فراهم کنند، اظهار کرد: اگر مردم از تحویل به موقع خودرو مطمئن باشند در طرح‌های پیش فروش خودروسازان شرکت می‌کنند که با تحقق این مهم از یک سو کمبود نقدینگی خودروسازی‌ها جبران می‌شود و از سوی دیگر اشتهای کاذب بازار از بین خواهد رود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو، سوداگران نمی‌توانند به راحتی فعالیت کنند، باید از هر فردی که طی یک سال بیش از یک بار خودرو خریداری می‌کند، مالیات اخذ شود.

 



نظرات

  • کاربر کاربر (23 دی 1398 ساعت 12:37)

    این آقا معلومه از وضعیت ثبت نام های اینترنتی خبر نداره که میگه مردم اگر از زمان تحویل مطمئن بودن در پیش فروش ها شرکت میکردن،مردم همین الانم مثلا در طرح های فروش ایرانخودرو شرکت میکنن ولی با کلکسیونی از بهانه ها و ایراد ها و خطاهای بیخود و بی دلیل یا با دلیل سیستم روبه رو میشن که شرکت نمیتونه یا نمیخواد رفعشون کنه و به ثبت نام با همین روش اصرار داره...چیزی بیشتر از شانس و شاید شبیه معجزه یا همون رباتی که توی اخبار صدا وسیما گفتن لازمه برای ثبت نام.