سدان لوکس G90 نمایانگر اوج لوکسگرایی ارائه شده توسط برند لوکس نوپای هیوندای یعنی جنسیس است. این خودرو برای اولین بار در سال 2017 بهعنوان یک پرچمدار و پیشرو برای جنسیس معرفی شد و این برند لوکس بعداً از آن برای مدلسازی محصولات دیگر خود استفاده کرد. G90 برای سال 2020 مورد یک فیسلیفت و بهروزرسانی نسبتاً جامع قرار گرفته و با ویژگیهای جدیدی به بازار آمده اما مطابق این ویژگیهای جدید، قیمت آنهم نسبت به قبل افزایش یافته است.
G90 مدل 2020 در دو تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که تیپ 3.3T پریمیوم با قیمت پایهٔ 73,195 دلار ارزانترین آنها است. این تیپ به پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 توئین توربوی آشنای گروه کیا-هیوندای مجهز است که 365 اسب بخار قدرت داشته و زیر کاپوت کیا استینگر و جنسیس G70 هم قرار میگیرد. تیپ بعدی G90 اما که 5.0 اولتیمیت نام دارد و تیپ بالا رده محسوب میشود، از یک موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 420 اسب بخار قدرت استفاده میکند. کسانی که خواهان خرید این نسخه هستند باید حداقل 76,695 دلار پرداخت کنند.
در هر دو تیپ G90 نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به چرخهای عقب منتقل میشود اما جنسیس برای هردو تیپ سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم با قیمت 2500 دلار ارائه میکند؛ بنابراین قیمت تیپ 5.0 اولتیمیت در صورت تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک به 79,195 دلار میرسد؛ بنابراین G90 با این قیمتگذاری به قلمروی آلمانیها وارد شده است زیرا برای مقایسه، قیمت پایهٔ آئودی A8 با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ 335 اسب بخاری از 84,795 دلار و قیمت بامو سری 7 در نسخهٔ پایهٔ 740i از 87,445 دلار شروع میشود. در همین حال، کادیلاک CT6 با قیمت پایهٔ 59,990 دلار با پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی 335 اسب بخاری هم در بازار حضور دارد.
بااینحال هرچند شاید قیمت 80 هزار دلاری برای یک سدان لوکس تازهوارد از برندی ناشناخته شوکه کننده باشد اما G90 ویژگیهای لوکس جدیای را ارائه میکند. بهعنوانمثال، این سدان پرچمدار کرهای برای مدل 2020 به صندلیهای جلویی با قابلیت تنظیم در 22 جهت مجهز شده که میتوانند بر اساس قد و وزن سرنشینان تنظیم شود. صفحهنمایش 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت بهروزرسانی از طریق اینترنت هم یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه G90 جدید است. این نمایشگر میتواند به دو قسمت تقسیم شود تا اطلاعات و ویژگیهای بیشتری را ارائه کند؛ اما با همهٔ اینها، با توجه به تغییر ذائقهٔ خریداران به سمت شاسیبلندها، به نظر میرسد جنسیس G90 بیشتر از محصولی برای فروش، به یک سمبل برای برند لوکس هیوندای تبدیل شده باشد.