1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. کدام شرکت‌ها به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران می‌آیند؟

کدام شرکت‌ها به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران می‌آیند؟

24 دی 1398
  • 1
 

نمایشگاه خودرو تهران را می‌توان به جرات یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی کشور دانست که پس از 11 سال وقفه، در سال 1395 باردیگر شاهد برپایی مجدد آن در مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهرآفتاب بودیم.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران از سال 1374 فعالیت خود را در این کلان‌شهر آغاز کرد و توانست به مدت 10سال پیاپی در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت حضور داشته باشد اما پس از آن ترافیک  موجب شد این نمایشگاه از تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حذف شود. عدم برگزاری مجدد نمایشگاه خودرو باعث شد این نمایشگاه به سایر استان‌ها منتقل شود تا تهران از برپایی چنین نمایشگاه مهمی محروم شود.

به‌عبارتی می‌توان نخستین دوره نمایشگاه خودرو تهران را شروعی پرقدرت برای احیای این رویداد مهم برشمرد که با حضور حداکثری شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، نوید روزهای پررونقی را به صنعت خودرو کشور می‌داد. 
دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران که از 7 تا 10 آذرماه سال 96 برگزار شد، به‌دلیل همزمانی با توافقات برجام،  شاهداتفاقات بزرگی به‌واسطه سرمایه‌گذاری شرکای خارجی خودروسازان و شرکت‌های واردکننده  بودیم. اما متاسفانه دوره سوم این نمایشگاه که از 18 تا 21 دی‌ماه سال 97 برگزار شد، به‌دلیل بروز اتفاقات ناگوار درپی برهم خوردن برجام و آغاز دور دوم تحریم‌های بین‌المللی، تنها برخی خودروسازان خصوصی به‌همراه دو خودروساز بزرگ کشور یعنی گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا، توانستند در آن حاضر شوند و به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود بپردازند.

حال پس از گذشت یک‌سال، بار دیگر شاهد هستیم خودروسازان، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو، از 24 تا 27 بهمن‌ماه به مدت 4‌روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب گرد هم می‌آیند تا  به معرفی جدیدترین تولیدات و دستاوردهای خود بپردازند. 
این رویداد مهم که با رویکرد «رونق تولید، نهضت ساخت داخل، دستاوردها و نیازمندی‌ها» آغاز به‌کار خواهد کرد، بستر مناسبی را برای به نمایش در آوردن توانایی شرکت‌ها فراهم می‌شود. زیرا در این مدت بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند به‌رغم محدودیت‌های فراوان، با تکیه بر دانش بومی و توانایی مهندسان ایرانی، توانایی خود را به‌کار بگیرند و با وجود عدم حضور شرکای خارجی، محصولاتی توانمند و رقابتی را تولید و عرضه کنند. 
از این‌رو چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که همزمان با دومین دوره نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش است، می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
از آن‌جاکه تا برگزاری این رویداد مهم دقیقا یک‌ماه باقی مانده است، نمی‌توان قاطعانه درخصوص شرکت‌های حاضر در این دوره اظهارنظر کرد. اما شواهد نشان می‌دهد دو خودروساز بزرگ کشور درنظر دارند از این فرصت به‌منظور معرفی و نمایش جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود استفاده کنند. 
از همین‌رو می‌توان انتظار داشت محصولات جدیدی نظیر رانا پلاس، سمند سورن پلاس، سمند LX پلاس، دناپلاس توربو اتوماتیک، کوئیک R و تیبا 2پلاس در این دوره به نمایش عمومی درآیند. همچنین می‌توان پروژه تولید پژو 301 بدون حضور پژو فرانسه را که درحال‌حاضر به مرز داخلی‌سازی 80‌درصد رسیده است، یکی دیگر از اتفاقات مهم چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران برشمرد. از سوی دیگر معرفی خودروهای ملی جدید ایران‌خودرو که بر مبنای پلت‌فرم ارتقایافته PF1 هستند و در قالب دو خودرو سدان و کراس‌اوور تولید خواهند شد، می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را به غرفه این خودروساز متمرکز کند.البته حضور برخی خودروسازان خصوصی نظیر شرکت خودروسازی مدیران‌خودرو و گروه صنعتی آمیکو در این دوره قوت گرفته است. همچنین حضور برخی شرکت‌های واردکننده خودرو مانند ماموت‌خودرو و ستاره ایران نیز می‌تواند از نکات برجسته این دوره به‌شمار رود. هرچند تاکنون به‌صورت رسمی حضور این شرکت‌ها اعلام نشده است اما برخی منابع از احتمال حضور این شرکت‌ها به‌منظور معرفی و به نمایش درآوردن توانمندی‌های خود در زمینه خدمات پس از فروش، خبر داده‌اند. با این حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی کدام‌یک از شرکت‌های داخلی حضور خود را در چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اعلام خواهند کرد. 



نظرات

  • ایلیا ایلیا (25 دی 1398 ساعت 13:04)

    فرغون سازهای بورکینافاسو و چاد و ساحل عاج و گینه بیسائو و سودان و سومالی. برید جلوی اونها عرض اندام کنید.