1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار شایعات جذاب درباره جانشین نیسان 370Z! + عکس

انتشار شایعات جذاب درباره جانشین نیسان 370Z! + عکس

4 بهمن 1398
  • 0

دو ماه پیش نیسان پنجاهمین سالگرد تولید خودروی اسپورت Z را گرامی داشت و حالا بهترین زمان برای صحبت درباره جانشین 370Z فرا رسیده است. برخی رسانه‌ها اطلاعاتی درباره کوپه جدید نیسان کسب کرده‌اند و به جرات می‌توان گفت نسل جدید Z فرایندهای توسعه‌ای را به خوبی پشت سر می‌گذارد.

 

محصول جدید و اسپورت Z در طراحی خود از 240Z قدیمی الهام خواهد گرفت و البته فرم و ابعاد کلی آن نسبت به نسل فعلی 370Z تغییر چندانی نخواهد داشت. یکی از منابع نزدیک به نیسان گفته که این خودروساز به ریشه‌های Z توجه خواهد کرد.

 nissan-370z-test-mule-spy-4.jpg

انتظار می‌رود در کابین اسپورت Z جدید ترکیبی از شاخصه‌های طراحی محصولات اخیر نیسان از جمله آلتیما و سنترا دیده شود. مهم‌ترین تغییر کابین هم اضافه شدن یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید خواهد بود.

 

از نظر قوای محرکه هم باید گفت جانشین 370Z طبق شنیده‌ها به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی اینفینیتی Q50/Q60 رد اسپورت استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در ابتدا با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد اما گزینه گیربکس دستی نیز در آینده قابل انتخاب خواهد بود. همچنین گفته می‌شود نسخه داغ‌تر نیسمو با قدرت نزدیک به 500 اسب بخار هم تولید خواهد شد.

 nissan-370z-test-mule-spy-3.jpg

اگرچه از شنیدن اینکه جانشین نیسان 370Z در دست توسعه است خوشحال می‌شویم اما هنوز برای تعیین زمان معرفی آن زود است. احتمالاً یک تا دو سال با ظاهر شدن این خودرو فاصله داریم اما نکته مهم اینکه نیسان اطلاعات یاد شده را فعلاً تائید نکرده است.

منبع پدال


نظرات