1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین تصاویر از سدان کاملاً جدید بی‌وای‌دی هان منتشر شد + جزئیات

اولین تصاویر از سدان کاملاً جدید بی‌وای‌دی هان منتشر شد + جزئیات

4 بهمن 1398
  • 0

بی‌وای‌دی اولین تصاویر رسمی از سدان پرچم‌دار خود که هان نام دارد را منتشر کرده است. این خودرو با 4,950 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,490 میلی‌متر ارتفاع، یک سدان میان سایز با استایلی کوپه مانند است که در دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. بی‌وای‌دی این سدان جدید را تا حد امکان آئرودینامیک طراحی کرده و توانسته ضریب درگ آن‌را به 0.233 برساند که حتی از ضریب 0.24 تسلا مدل S هم بهتر است.

 3.jpg

هان طبق زبان طراحی Dragon Face بی‌وای‌دی شکل گرفته اما نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی آن در ظاهر تفاوت‌های زیادی باهم دارند. نمای جلویی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو با جلوپنجرهٔ بزرگ با خطوط افقی و چراغ‌های الهام گرفته از آئودی، بسیار سنتی‌تر است درحالی‌که نسخهٔ الکتریکی از دماغه‌ای تیز و اسپرت‌تر برخوردار است که عدم وجود جلوپنجره و چراغ‌های باریک از ویژگی‌های اصلی آن هستند.

 5.jpg

2.jpg

4.jpg

دو نسخهٔ هان در قسمت جانبی باهم یکسان به نظر می‌رسند اما در بخش عقبی، نسخهٔ الکتریکی به لطف سپر مشکی‌رنگ و دیفیوزر کوچک، از برادر محافظه‌کارتر خود کمی متفاوت است. در هان از دستگیره‌های مخفی برای درها استفاده شده که به‌طور مؤثری جریان‌های هوای آشفتهٔ جانبی را کاهش داده و به کاهش ضریب درگ کمک می‌کند. علاوه بر این، برای کمک به بهبود عبور جریان هوا، برای این سدان چینی رینگ‌های آئرودینامیک هم قابل سفارش است.

 BYD-Han-12.jpg

هان EV به یک موتور الکتریکی با 218 اسب بخار قدرت مجهز است که چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد اما یک نسخهٔ قوی‌تر دو موتوره با 268 اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود. انتظار می‌رود بُرد این خودرو حدود 450 کیلومتر باشد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی یا PHEV سدان جدید بی‌وای‌دی اما از یک پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ با 189 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که در کنار سه موتور الکتریکی قرار گرفته است. مجموع خروجی این ترکیب برابر با 476 اسب بخار قدرت است. هردو نسخهٔ بی‌وای‌دی هان در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی پکن رسماً معرفی شده و احتمالاً تا اوایل سه‌ماههٔ سوم امسال به بازار عرضه خواهند شد.

6.jpg

منبع پدال


نظرات