1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ركورد توليد در ايران‌خودرو شكسته شد

ركورد توليد در ايران‌خودرو شكسته شد

2 بهمن 1398
  • 3

با همدلي زنجيره تامين و همت تمامي كارگران خطوط توليد ايران خودرو و حمايت‌هاي وزارت صمت، اين شركت در دي ماه امسال موفق به توليد بيش از 50 هزار دستگاه خودروي سواري و وانت شد كه نسبت به دي ماه سال گذشته بيش از دوبرابر افزايش داشته است.

گروه صنعتي ايران خودرو در دي ماه امسال تعداد 50 هزار و 44 دستگاه خودرو توليد كرده است،‌ توليد در دي ماه سال گذشته به تعداد 22 هزار و 913 دستگاه خودرو ثبت شده است.

برهمين اساس، با همت جمعي كاركنان و زنجيره تامين ايران خودرو،‌ از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه، 291 هزار و 915 دستگاه انواع خودرو سواري و وانت توليد شده است.
در همين حال در روز پاياني دي ماه نيز توليد در ايران خودرو به دو هزار و 557 دستگاه رسيد كه اين ميزان توليد در شرايط تحريمي ركورد مهمي به حساب مي‌آيد. 

طبق آمار و اطلاعات ايران خودرو، در كنار توليد، تكميل و تجاري سازي خودروهاي كسري دار نيز ادامه داشته و در 10 ماه سال جاري تعداد 336 هزار و 440 دستگاه خودرو تجاري سازي و نزديك به همين تعداد نيز تحويل مشتريان و وارد بازار شده است. 

همت و همدلي و اتحاد در زنجيره تامين ايران خودرو سبب شد تا اين خودروساز بزرگ كشور بر شرايط تحميلي تحريم چيره شده، خطوط توليد را احيا كرده و به شرايط مطلوبي برساند. 

رونق در خطوط توليد شركت‌هاي قطعه ساز و بازگشت به كار چندين هزار نيروي كار تعليق شده در صنعت قطعه‌سازي نيز بخشي از دستاورد حاصل شده در ماه‌هاي اخير است. 

يقينا با حمايت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و دولت‌مردان از صنعت خودروي كشور كه رونق آن، توليد در بيش از 60 صنعت وابسته را به همراه دارد، اهداف توليدي در ايران خودرو محقق خواهد شد و در ماه هاي پاياني سال با افزايش عرضه، بازار خودرو نيز شرايط مناسب تري خواهد يافت.

انتظار مي رود با ادامه روند كنوني افزايش شماره گان توليد ، در سايت مركزي و سايت هاي استاني ايران خودرو ، هدف امسال كه توليد مكانيكي 380 هزار دستگاه و توليد تجاري 410 هزار دستگاه محقق شود. 



نظرات

  • ایلیا ایلیا (5 بهمن 1398 ساعت 08:17)

    رکورد بودجه خواری چی؟

  • محمد محمد (2 بهمن 1398 ساعت 11:54)

    منظور ***** دیگه با این همه زیز ساختار و پل و زیر گذرو جاده های بزرگ در شهرها عجبیب نیست بسازید دیروز عصر از یک فلکه تا چهار راه بعدی تقریبا صد متره نیم ساعت طول کشید قربون پلیس ها هم برم که کاسبیشون روبراه و داغه خدایا شکرت

  • سنگیان سنگیان (2 بهمن 1398 ساعت 09:12)

    بازار انحصار کامل- بدون رقیب- قیمت زوری - حمایت های میلیارد دلاری دولت- یا شما دروغگوییدیا رسانه دروغگو هست یا ما ایرانیها ساده دل و خوش باوریم یا اینکه همه ماها دروغ به دروغ زندگی میکنیم