1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تولید شاسی‌بلند لوکس و جدید فورد توسط ریویان + عکس

تولید شاسی‌بلند لوکس و جدید فورد توسط ریویان + عکس

10 بهمن 1398
  • 0

فورد و ریویان سال پیش استارت همکاری با هم را زدند و مدیرعامل ریویان هم‌اکنون برخی از جزئیات از محصول مشترک این دو شرکت را منتشر کرده است.

RJ Scaringe در مصاحبه با موتور ترند گفته که این خودرو محصول بسیار متفاوتی در مقایسه با شاسی‌بلند خودمان خواهد بود اما همچنان در کلاس شاسی بلندها قرار خواهد گرفت. او همچنان اعلام کرده این خودرو به دنبال مشتریان لاکچری خواهد بود و این موضوع درباره لینکلن هم صدق خواهد کرد.

Rivian-R1S-3.jpg
اگرچه او وارد جزئیات نشده اما گفته که مراحل توسعه این خودرو به خوبی پیش می‌رود و کارهای طراحی و مهندسی آن انجام شده است. او خاطرنشان ساخته این خودرو محصولی احساس‌برانگیز خواهد بود و این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا از پلتفرم اسکیت بورد ریویان استفاده کرده و در کارخانه ایلینویز ساخته خواهد شد.

علیرغم سپری کردن بخش اعظم مراحل توسعه، چالش‌هایی هم می‌تواند وجود داشته باشد. همان‌گونه که موتور ترند می‌گوید فورد باید سیستم اطلاعات سرگرمی خودش را برای هماهنگی در شاسی‌بلند ساخت ریویان اصلاح کند.

 rivian-automotive-3.jpg

Scaringe علاقه‌ای به انتشار جزئیات بیشتر نداشته اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند این خودرو یک کراس اوور برای لینکلن خواهد بود و اواسط سال 2022 عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو نسبتاً بزرگ باشد زیرا لینکلن طبق شنیده‌ها در حال کار روی کراس اوورهای الکتریکی کامپکت و میان سایز است.

 Rivian-Skateboard-Platform-1.jpg

به نظر می‌رسد خودروی شکل گرفته بر پایه محصول ریویان درست همانند F-150، اکسپدیشن و نویگیتور بدنه‌ای آلومینیومی خواهد داشت. این موضوع سورپرایز کننده نیست زیرا R1S و R1T هم از آلومینیوم استفاده کرده‌اند. البته مدیرعامل ریویان گفته فورد تجارب خود در زمینه تولید پانل‌های آلومینیومی را در اختیارشان گذاشته است.

جدای از سخن گفتن درباره همکاری با فورد، مدیر ریویان به جزئیات قرارداد شرکتش با آمازون برای تولید 100 هزار ون نیز اشاره کرده است. این ون‌ها می‌توانند مثل محصولات خود ریویان با باتری‌های 105، 135 و 180 کیلووات ساعتی تولید شوند. ون‌های یاد شده قوای محرکه مشترکی با دو خودروی ریویان خواهند داشت اما نباید زیاد امیدوار بود زیرا یک ون قدرت 753 اسب بخاری خودروی ریویان را نخواهد داشت.

 3d9a37b4-amazon-rivian-van-03.jpg

آمازون قبلاً گفته ون‌های موردبحث از سال 2021 در شبکه توزیع قرار خواهند گرفت و انتظار می‌رود تا سال 2022 تعداد 10 هزار دستگاه از آن‌ها را تحویل بگیرد.

منبع پدال


نظرات