1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نماینده مجلس: ابزار قیمت گذاری خودرو در اختیار دلالان است

نماینده مجلس: ابزار قیمت گذاری خودرو در اختیار دلالان است

13 بهمن 1398
  • 2

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در بازاری که اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار وجود دارد دلالان قیمت ها را مهندسی می کنند تا قیمت ها افزایش یابد و سود بیشتری کسب کنند.

عبداله رضیان اظهار داشت: در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو کاذب و ناشی از واسطه گری است و به منظور مهندسی قیمت صورت می گیرد؛ در این خصوص و در مورد قیمت ها مردم نگران و گله مند هستند.

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان تولید را افزایش داده و متناسب با تولید خود به عرضه پرداخته اند اما در این شرایط و در حالیکه قیمت خودرو در بازار بالاتر از قیمت کارخانه است تقاضای کاذب شکل می گیرد و عرضه نمی تواند پاسخگوی تقاضای کاذب باشد، در این راستا باید مساله اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار حل شود تا تقاضای کاذب از میان برداشته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه شواری اقتصادی سران قوا باید یک تصمیم جدی اتخاذ کند. خودروسازان چگونه می توانند با تقاضای کاذب مقابله کنند؟

رضیان گفت: با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی و با وجود تمام محدودیت های بین المللی، خودروسازان تولید را افزایش دادند. ما از وضعیت تولید خودروسازان راضی هستیم و از آنان تشکر می کنیم که توانستند بسیاری از قفل ها و گره ها را بگشایند و بسیاری از قطعات را داخلی سازی نمایند.

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط تحریم اتفاقات خوبی در زمینه تولید خودرو رقم خورد اما همچنان باید تیراژ تولید را افزایش دهیم و یا تعداد شرکت ها را بیشتر کنیم تا فضا رقابتی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خودرو در رکود مطلق به سر می برد و ممکن است این امر به دلیل قیمت بالا و توان خرید مردم باشد. هم اکنون قیمت خودروهای خارجی بسیار بالا است و قیمت خودروهای داخلی روز به روز افزایش و قدرت خرید مردم کاهش می یابد، از طرفی افزایش نرخ بنزین نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

رضیان گفت: در بازاری که اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار وجود دارد دلالان قیمت ها را مهندسی می کنند تا قیمت ها افزایش یابد و سود بیشتری کسب کنند؛ هم اکنون ابزار قیمت گذاری خودرو در اختیار دلالان است و فعلا دلالان در بازار خودرو عرض اندام می کنند و این مساله موجب پیچیدگی در بازار خودرو شده و مردم نسبت به این موضوعات انتقادات شدید دارند؛ باید بازار را اشباع و مشکلات را حل کنیم.

 



نظرات

  • فرج الله میر شاملو فرج الله میر شاملو (14 بهمن 1398 ساعت 13:01)

    با سلام‌. باید دولت ورود کند.تنها راه حل این است که دولت خودرو ارزان قیمت وارد کند. مثلا از ترکیه چون این وسط فقط ایران خودرو و دلالان سود می برند. چون دلالان بطور مافیایی از عرضه خودرو اطلاع دارند. اگر دولت خودرو وارد کند و ایران خودرو را به بخش خصوصی واگذار کند .دیگر جرات نمیکنند پژو پارس بدرد نخور را ۸۵ میلیون به دلال های اشغال بفروشند.چون موقع ثبت نام فقط دلالها ثبت نام میکنند‌.مردم بیچاره سر در گمند.عرضه بیشتر نزول قیمت.اگر مالیات سنگین روی نمایشگاهها بگذارید.مثل قارچ رشد نمیکنند تا سرمایه مردم را جذب کنند.

  • مهیار مهیار (13 بهمن 1398 ساعت 17:30)

    برااینکه راهکار بلد نیستید اقاوزیر صنعت پارسال اومد درست کنه****زد بیا بایه راهکارساده میشه مردم ازخود شرکت ماشین به قیمت کارخانه بگیرن ن اینکه همه خودروها دست دلال بیفته راهکارش سادست