1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فروش فوری خودرو به نام مردم ولی به کام سوداگران است

فروش فوری خودرو به نام مردم ولی به کام سوداگران است

13 بهمن 1398
  • 13

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید خودروسازان باید شیوه ثبت نام در طرح های پیش فروش خود را تغییر دهند زیرا در حال حاضر سوداگران در بازار جولان داده و مردم عادی از این طرح‌ها سودی نمی‌برند.

رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: کمیسیون صنایع و معادن در ماه‌های اخیر با برگزاری جلسات متعدد به دنبال تامین نقدینگی مورد نیاز  خودروسازان بود تا در ماه‌های پایانی سال از اُفت تیراژ تولید آنها و افزایش قیمت‌ها در بازار جلوگیری کنند.

افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال خودرو را گران کرد

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده در ماه‌های پایانی سال تقاضا در بازار افزایش یافته و خودرو گران می‌شود، افزود: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد مجلس و کمیسیون صنایع و معادن درباره شیوه ثبت نام خودرو در طرح‌های پیش‌فروش تاکنون خودروسازان ساز و کار مناسبی برای تخصیص خودرو به مصرف کنندگان واقعی در نظر گرفته نگرفتند.

وی اظهار کرد: اگرچه خودروسازان با برخی راهکارها به دنبال تحویل خودرو به مصرف کنندگان واقعی هستند اما سوداگرانی که به دنبال خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار هستند از خودروسازان چند گام جلوتر بوده و بر اوضاع مسلط هستند.

سوداگران بر بازار خودرو مسلط شدند

نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از عملکرد خودروسازان در طرح‌های پیش فروش خودرو، اضافه کرد: این شرکت‌ها تاکنون ساز و کار مناسبی برای ثبت‌نام مردم و مصرف‌کنندگان واقعی در نظر نگرفتند و مردم از این روند گلایه‌مند بوده و مدعی هستند پس از باز شدن سیستم حتی یک نفر نیز نمی‌تواند در این طرح‌ها ثبت‌نام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید شیوه ثبت نام در طرح های پیش فروش خود را تغییردهند زیرا در حال حاضر سوداگران در بازار جولان داده و مردم عادی از این طرح‌ها سودی نمی‌برند.



نظرات

  • محسن محسن (18 بهمن 1398 ساعت 22:19)

    اصلا نمی شود ثبت نام کرد چرا نمی دانم ؟؟؟ یعنی کسانی وجود دارند البته پشت پرده تا ساعتی که گفته شده ثبت نام شروع خواهد شد همان کسان ثبت نام می کنند فکری هم بحال ما بکنید که برای اولین بار می خواهیم ثبت نام کنم

  • مولایی مولایی (15 بهمن 1398 ساعت 02:06)

    باسلام ۳ ماه بیشترمیخوام ثبت نام کنم نتونستم رفتم نمایندگی ایران خودرو گفتن تونستیدثبت نام کنیدسلام برسونیداگرپژوپارس معمولی میخواهید۱۱۷ میلیون بدیدیکساعته ازکارخانه تحویل میدیم بخداهیچ بازرسی وجودنداره ادرس نمایندگی روهم بخواهیدمیدم بریدبازرسی خوددولت ومجلس هم میدونن ایناحرف تحویل میدیم مردم رو دارن بازی میدن

  • مازیار مازیار (15 بهمن 1398 ساعت 00:06)

    توروقران رسیدگی کنید فرمولش که به دست مصرف کننده هم برسه واقن سادست توپروفایل باتوجه به کدپستی که مصرف کننده میزاره نمایندگهاکه دور اطرافشه باتوجه به سهمیه نمایندگی شرکت میتونه بگه فلان ماشین میتونی درفلان نمایندگی دراین تاریخ تحویلی ثبت نام کنی توروخدا یه کاری کنید مصرف کننده واقعی ثبت نام کنه ن اینکه یک روز نشده گذاشته توسایتهای فروش

  • صادق صادق (14 بهمن 1398 ساعت 19:35)

    سلام..من از شیراز بارها تلاش کردم یک خودرو در فروش فوری ثبت نام کنم خودروی ارزانی مثل کوییک که چند بار در طرح فروش فوری شرکت کردم با اینترنت بسیار پرسرعت متعجب ام بعنوان یک شخصی که در تایپ کامپیوتری خیلی سریع هستم چرا ظرف کمتر از یک دقیقه ظرفیت ثبت نام فوری در استان و شهر ما تمام میشه ?! جالبه کار بجایی رسیده که علی رغم اعتراضات مسئولان و نمایندگان مردم ,خودرو سازان دست از این روش فریبکارانه خود بر نمیدارند وگرنه اثبات اینکه چه اشخاصی خودرو ندارند یا خودروی فرسوده دارند که برای خودرو سازان کاری ندارد ولی خودرو ساز داخلی دانسته یا ندانسته حداکثر سود را در فروش فوری به دلالان دارای ربات ثبت نام کننده میرسانند.امید است که قوه قضائیه مانند سایر موارد محکم و استوار در این خصوص ورود نماید و با خودرو سازان قانونی برخورد کند.

  • Hhhhh Hhhhh (14 بهمن 1398 ساعت 15:26)

    خدا ریشه ظلم را بکنه که با رانت بازی مردم را تو شیشه کردید

  • حمزه سالمی نژاد حمزه سالمی نژاد (14 بهمن 1398 ساعت 09:49)

    سلام آره واقعیتش همینه یکی به داد مردم برسه خداوکیلی هر کی ثبت نام کرده مصرف کننده نبوده فقط افراد سود جو هستند تازه یک منبع در آمدی هم شده واسه کافی نت ها هر ثبت نامی ۱۰ یا ۱۵ میلون میگیرن پس انصاف و وجدان کجاست!!!

  • امین امین (13 بهمن 1398 ساعت 23:15)

    با سلام اصلا سایت باز نمیشه مشخصه که خودروسازها خودشان هم در این کار دست دارند
    من سه ماهه می‌خوام ثبت نام کنم نشد

  • غفاری غفاری (13 بهمن 1398 ساعت 18:47)

    با سلام.اصلا خودرو به مردم فروخته نمیشه.یه گروه خاص میتونن ثبت نام کنند.ملت رو فیلم کردن.

  • احسان احسان (13 بهمن 1398 ساعت 18:30)

    خب بیاین حداقل یه بانک اطلاعاتی از تمامی افراد تشکیل بدین تا بعدش با توجه به شرایط زمانی و همچنین بررسی افراد براساس الویت بگین این اشخاص بیان و پولش رو واریز کنن نه اینکه گله ای یه روز همه میریزن واسه ثبت نام

  • محمدرضا حیدری محمدرضا حیدری (13 بهمن 1398 ساعت 18:22)

    من الان نزدیک 3 ماه هست که می خوام یک دستگاه پژو پارس تحویل یک ماه ثبت نام کنم ، ولی تا کنون موفق نشده ام .متاسفانه باید به افرادی مراجعه کنم که مبلغی بین 10 الی 15 میلیون تومان برای ثبت نام دریافت میکنند.

  • ابوذر ابوذر (13 بهمن 1398 ساعت 18:13)

    من خودم یک ماهه نتونستم ثبت نام کنم ولی کسی رو میشناسم که هر هفته داره ثبت نام میکنه همین هفته قبل 10 تا ماشین از ایران‌خودرو ثبت نام کرده بهش گفتم قضیه چیه میگه یه مقدار پول خرج کنی برات هر ماشینی بخوای و هرچندتا که بخوای ثبت نام میکنم

  • رضا رضا (13 بهمن 1398 ساعت 18:07)

    دقیقاحقیقتوگفته ولی کوگوش شنواومسولی که پیگیری کند

  • مهدی مهدی (13 بهمن 1398 ساعت 15:06)

    سلام، دقیقا" همینطوره، از هرکی شنیدیم و چیزی که خودمون هم دیدیم این بود و سایت اصلا" امکان ثبت نام نمیده یا شگرد خاصی برای ثبت نام وجود داره یا مافیا بازی راه افتاده،بخصوص محصولات تحویل فوری