1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. طراحی نسل جدید کیا سورنتو لو رفت + تصاویر

طراحی نسل جدید کیا سورنتو لو رفت + تصاویر

16 بهمن 1398
  • 0

چند روز پیش تصاویر بدون پوشش نه‌چندان واضحی از نسل جدید کیا سورنتو منتشر شد و حالا یک نمونهٔ دیگر از آن بدون هیچ پوششی در کالیفرنیا دیده شده و بدین ترتیب طراحی آن کاملاً لو رفته است. سورنتوی جدید که باکلاس‌تر از نسل قبلی خود به نظر می‌رسد، از جلوپنجرهٔ زاویه‌داری برخوردار است که چراغ‌های جلو را در برگرفته است. این چراغ‌ها لنزهایی سه‌تایی دارند و زیر آن‌ها دی‌لایت‌های LED جای گرفته‌اند. کمی پایین‌تر، ورودی‌های هوای عمودی و سپر جدید با طراحی زاویه‌دار و محافظی در قسمت زیرین سپر به همراه مه شکن‌های افقی به چشم می‌خورد.

 Kia-Sorento-2021-5.jpg

کاپوت برآمده، روکش‌های پلاستیکی بدنه، تریم نقره‌ای روی گلگیرهای جلو، زه کرومی اطراف پنجره‌ها و خط شانهٔ خمیده از ویژگی‌های قابل‌توجه پروفیل جانبی سورنتوی جدید هستند. سقف خودرو نیز شیب ملایمی دارد و روی آن ریل‌هایی با تریم کرومی قرار گرفته‌اند. در بخش عقبی سورنتو نیز چراغ‌های عمودی دوقسمتی با طراحی متمایز و درب صندوق شیک جلب‌توجه می‌کنند. در سپر پلاستیکی خودرو نیز تریم فلزی کار شده که به محصولات آئودی شباهت دارد و خبری از سر اگزوز درون آن نیست.

 Kia-Sorento-2021-7.jpg

طراحی لوکس و سطح بالا در کابین نسل جدید سورنتو نیز ادامه یافته زیرا تصاویر جاسوسی قبلی طراحی مدرن‌تر و متریال باکیفیت‌تری را نشان داده‌اند. در اینجا مقابل راننده یک غربیلک فرمان چرمی جدید به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته درحالی‌که در سمت راست، بالای کنسول میانی جدید با تریم فلزی، یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته است. بین صندلی‌های جلو کنسول مرکزی جدیدی با تریم مشکی پیانو به چشم می‌خورد که یک شیفتر دوار جدید در آن قرار دارد. صندلی‌های چرمی لوکس سورنتو نیز به نمونه‌های موجود در مدل بزرگ‌تر تلوراید شباهت دارد.

 Kia-Sorento-2021-8-767x575.jpg

فعلاً اطلاعاتی از پیشرانه‌های نسل جدید سورنتو منتشر نشده و برای دریافتن جزئیات کامل باید تا زمان رونمایی رسمی یعنی 17 فوریه صبر کنیم اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از ارائهٔ مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی هستند. یکی از گزینه‌ها برای سورنتو می‌تواند موتور 2.5 لیتری توربوشارژ اپتیما باشد که 290 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور دارد.

Kia-Sorento-2021-6-767x575.jpgKia-Sorento-2021-4.jpg

منبع پدال


نظرات