1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. هنوز نزدیک به ۲۰۰۰ خودروی دپو شده در گمرک هرمزگان وجود دارد

هنوز نزدیک به ۲۰۰۰ خودروی دپو شده در گمرک هرمزگان وجود دارد

17 بهمن 1398
  • 0

ناظر گمرکات استان هرمزگان از دپوی هزار و ۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات این استان خبر داد و گفت: ما باعث دپو شدن خودروها در گمرک نیستیم و در این مورد منتظریم تا مجوز ترخیص از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شود.

ابوالفضل اکبرپور اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو در گمرک موجود بود که در نیمه دوم سال گذشته با مصوبه هیات دولت هفت هزار و ۱۵۳ دستگاه آن ترخیص شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، شش هزار و ۶۵۳ دستگاه خودروهای سواری بودند و مابقی آمبولانس. اکنون نیز خودروهایی که در گمرک مانده‌اند، به‌دلیل تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت‌سفارش است که باید از مبادی مربوطه مجوز داشته باشند تا گمرک آنها را ترخیص کند.

اکبرپور تصریح کرد: ملاک ترخیص گمرک برای کالاها از جمله خودرو، شرایط، مجوز و قوانین ترخیص روز است نه زمانی که کالا وارد گمرک شده است. اکنون نیز هزار و ۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات استان هرمزگان مانده که ۶۶۸ دستگاه در گمرک شهید رجایی، هزار و ۱۶۷ دستگاه در گمرک باهنر و ۱۰۶ دستگاه در گمرک لنگه دپو شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مورد وزارت اقتصاد رایزنی کرده و مجوز ترخیص هزار و ۴۸ دستگاه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است؛ اما باید مجوز نهایی صادر شود.

منبع ایسنا


نظرات