10 نکته مهم درباره نیسان پیکاپ جدید

17 بهمن 13988:00
9 دقیقه


10 نکته مهم درباره نیسان پیکاپ جدید

سرانجام پس از تعلل‌های بسیار، نیسان تحرکاتی از خود برای به‌روزرسانی محصولات قدیمی نشان داد. نسل فعلی نیسان فرونتیر در حقیقت خودرویی بسیار قدیمی بوده و به همراه نیسان Z و GT-R جزو قدیمی‌ترین محصولات این خودروساز محسوب می‌شود.
1.jpg

این خودرو از سال 2004 تاکنون بدون تغییری مهم در بازار حضور داشته و برای اینکه بدانید دنیا در طول این زمان چقدر تغییر کرده کافی است به موارد زیر توجه داشته باشید:

آیفون سه سال پس از فرونتیر عرضه شده و حالا در دوازدهمین و سیزدهمین نسل خود قرار دارد. در سال 2004 بود که بازیگر فیلم چیزهای عجیب متولد شد و چهار سال پس از آن اولین محصول تسلا تولید شد. در خلال سال‌هایی که فرونتیر در بازار حضور داشته خود نیسان خودروهای روگ، نوت، لیف، ورسا و جوک را عرضه کرده است.
2.jpg12.jpgاین خودرو در برخی بازارهای دیگر با نام ناوارا و NP300 هم شناخته می‌شود. علیرغم سن بالا و طراحی قدیمی، فرونتیر هنوز هم فروش مناسبی داشته و احتمالاً این موضوع یکی از دلایلی بوده که نیسان در به‌روزرسانی محصولش عجله‌ای نداشته است. تولید نسل جدید یک خودرو هزینه‌های زیادی داشته و به همین خاطر فرونتیر 19090 دلاری برای خریداران زیادی گزینه مناسبی بوده است. البته رقبای کنونی این خودرو همگی برتر بوده و نسل جدید فرونتیر باید بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند. در ادامه 10 نکته مهم درباره فرونتیر جدید را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

طراحی گیراتر و با ابهت‌تر

0.jpg
نیسان چند وقت پیش کانسپت واریور را معرفی کرد و این خودرو تأثیر زیادی روی تایتان جدید گذاشت. دلایل زیادی برای انجام همین کار با فرونتیر جدید وجود دارد. نمایندگی‌هایی که در جلسه محرمانه نیسان حضور داشته‌اند به رسانه‌ها گفته‌اند ظاهر این پیکاپ جدید نسبت به نسل فعلی تغییرات زیادی داشته است. اگر فرونتیر بخواهد شانه‌به‌شانه خودروهایی همچون تویوتا تاکوما، فورد رنجر و شورولت کلرادو حرکت کند باید طراحی گیرایی داشته باشد.

پیشرانه 6 سیلندر جدید

4.jpg
در حال حاضر پیکاپ قدیمی نیسان با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود اما نمونه ایده آل آن از نوع 6 سیلندر 4 لیتری با قدرت پذیرفتنی 261 اسب بخاری است. برای یک پیکاپ گشتاور بیشتری مدنظر بوده و انتظار می‌رود نسل جدید فرونتیر با پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری به‌روز شده این خودروساز عرضه شود. اگرچه حجم این پیشرانه نسبت به نمونه بکار رفته در نسل فعلی کاهش یافته اما قدرت آن در نیسان پث فایندر به 285 اسب بخار می‌رسد. خبرهایی هم درباره قدرت 300 اسبی این نیروگاه آهنین در فرونتیر به گوش رسیده است.

دیگر گزینه‌های در دسترس

5.jpg
شایعات زیادی درباره استفاده از پیشرانه 4 سیلندر توربو بجای نمونه 2.5 لیتری تنفس طبیعی کنونی به گوش می‌رسد. این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت 152 اسبی داشته و انتظار داریم پیشرانه جدید عملکرد بهتری داشته باشد. نیسان همچنین می‌خواهد در آینده و در صورت وجود تقاضای مناسب نسخه هیبریدی فرونتیر جدید را معرفی کند. در صورت تحقق چنین امری شاهد تولید پیکاپی با گشتاور و ظرفیت کشش بهتر خواهیم بود.

تغییرات شاسی

6.jpg
اخبار ضدونقیضی درباره شاسی فرونتیر جدید به گوش می‌رسد. برخی منابع گفته‌اند این خودرو از نسخه اصلاح شده شاسی نردبانی نسل فعلی استفاده خواهد کرد درحالی‌که برخی خبرگزاری‌ها اظهار داشته‌اند این خودرو از فریم کوتاه‌تر تایتان جدید سود خواهد برد. به‌هرحال نیسان از اهمیت ساختار قوی یک پیکاپ آگاه بوده و اگر یک شاسی مستحکم با پیشرانه 6 سیلندر جدید ترکیب شود احتمالاً ظرفیت کشش بهتری را نسبت به مدل فعلی خواهیم دید.

گیربکس جدید

7.jpg
با وجود پیشرانه 6 سیلندر جدید نیسان نیازمند استخراج بهترین خروجی از قوای محرکه خواهد بود و از طرفی هم باید نیم‌نگاهی به مصرف سوخت فرونتیر جدید داشته باشد. به همین خاطر احتمال دارد پیکاپ نیسان از همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک تایتان جدید استفاده کند. خبر خوب اینکه گیربکس یاد شده بسیار بهتر از دو گیربکس 7 سرعته تایتان و 5 سرعته فرونتیر کنونی می‌باشد. هنوز مشخص نیست که آیا گیربکس دستی هم برای فرونتیر جدید در نظر گرفته خواهد شد یا خیر هرچند احتمال چنین کاری پایین می‌باشد.

روش بازاریابی جدید

8.jpg
در اکتبر سال پیش بود که معاون برنامه‌ریزی تولید نیسان گفت فرونتیر جدید روی ویژگی‌های خاص خود همچون تکنولوژی و دینامیک رانندگی تمرکز خواهد کرد. معاون بخش طراحی نیسان نیز گفته بود این پیکاپ به دنبال افرادی با سبک زندگی ماجرا خواهد بود. ایده‌ی تولید یک پیکاپ میان سایز به عنوان خانه‌ی کاری شاید چندان با سبک زندگی ماجراجویی هماهنگی نداشته باشد اما خب باید منتظر ماند و دید که ژاپنی‌ها چه برنامه‌هایی برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.

سیستم تعلیق پنج اتصالی در عقب

9.jpg
ما از این مورد مطمئن نیستیم اما سومین نسل ناوارا در دیگر بازارها چنین چیزی را دیده‌اند. به همین خاطر است که حدس می‌زنیم سیستم تعلیق پیچشی بجای نمونه‌ی فنر تخت سنتی بکار رود. در این صورت شاهد سواری نرم‌تر فرونتیر خواهیم بود و درعین‌حال این کار تأثیری روی ظرفیت یدک کشی و بارکشی آن نخواهد گذاشت. تولید فنرهای تخت راحت‌تر بوده بنابراین احتمال دارد تعلیق پیچشی باعث افزایش قیمت خودرو شود و شاید هم در برخی بازارها گزینه‌ای برای خریدارانی باشد که از پیکاپ خود بیشتر برای ترددهای روزانه استفاده می‌کنند.

کابین جادارتر

10.jpg
فضای داخل کابین این پیکاپ میان سایز خیلی زیاد نبوده است. جدیدترین نسخه ناوارا با ورود و خروج بهتر به کابین معرفی شده بود و درب‌های پهن‌تری هم داشت. با وجود شاسی جدید یا اصلاح شده و همچنین بازخوردهای دریافتی از مدل کنونی، انتظار می‌رود فضای شانه‌ی کابین فرونتیر جدید بهبود بخشد و کیفیت کلی متریال هم بالاتر رود.

سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته

21.jpg
تکنولوژی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید فرونتیر خواهد بود و انتظار می‌رود سپر ایمنی 360 نیسان به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود داشته باشد. این بسته ایمنی شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از مسیر، دستیار نوربالا و ترمز اضطراری عقب می‌باشد. نیسان قول داده این بسته ایمنی را تا سال 2021 به‌صورت استاندارد روی تمامی محصولات پرفروش خود نصب کند.

بیشتر بخوانید: مکث موتور کلوت پیکاپ

رونمایی در سال جاری میلادی

22.jpg
نیسان اشاره‌ای به زمان دقیق رونمایی از فرونتیر جدید نداشته و اگرچه نسل فعلی این خودرو هنوز در حال فروش است اما ژاپنی‌ها به‌خوبی می‌دانند که معرفی نسل جدید روی فروش مدل فعلی تأثیر خواهد گذاشت. تا آنجایی که می‌دانیم نسل جدید این پیکاپ از فوریه 2021 وارد بازار خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود تا پایان تابستان سال جاری شاهد رونمایی آن باشیم. هنوز جزئیات قیمت فرونتیر جدید هم مشخص نیست اما گمان می‌کنیم این خودرو گران‌تر از نسل فعلی باشد.

11.jpg

منبع: پدال