1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد

ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد

22 بهمن 1398
  • 6

محمد عظیمیان در رابطه با نقل و انتقال سند خودرو گفت: با توجه به اینکه مبنای قانون برای نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بنابراین نقل و انتقال این سند براساس قانون به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.

وی افزود: دیدگاه قانونگزار در این خصوص تغییری نکرده است و اخیراً نیز مجدداً بر آن تأکید شده است.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در بحث قانونی این موضوع اتخاذ شده، گفت: یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است.

عظیمیان ادامه داد: در ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تأکید شده که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد.

وی افزود: بنابراین، حیطه فعالیت این دو تفکیک شده و تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانونگذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز تغییر نکرده است.



نظرات

  • دقیق دقیق (23 بهمن 1398 ساعت 09:29)

    مردم باید هم در تعویض پلاک هزینه بدهند هم در دفاتر اسناد رسمی واقعاً این ظلم به مردم است وقتی تمام کارهای خودرو در تعویض پلاک انجام میشود دیگر لزومی ندارد به دفتر خانه مراجعه کند و پول اضافی بدهد دفتر خانه برگ نقل و انتقال روی سند میگذارد که تعویض پلاک هم همین کار را میکند پس موازی کاری یعنی چه

  • رضا رضا (23 بهمن 1398 ساعت 08:21)

    به خدا این پول زور است که از مردم گرفته میشود نصف حقوق یک کارگر برای سند ماشین هایی مثل پراید و پژو از مردم گرفته میشود ، مگر مملکت مال سردفتر دارهاست . اگر هم قرار است ملاک تغییر مالکیت مال دفتر خانه باشد باید مبلغ معقولی از گرفته شود نه اینکه خون قشر کم درآمد را تو شیشه کنند.

  • حامد حامد (22 بهمن 1398 ساعت 22:53)

    آقای عظیمیان! چرا هنگام خرید خودرو از کارخانه سند دفترخانه نیاز نیست؟!

  • مهدی مهدی (22 بهمن 1398 ساعت 14:16)

    باش

  • ali ali (22 بهمن 1398 ساعت 11:41)

    خسته نباشید.نائب رئیس کانون دفترداران گفته الزامیه؟خب اینا به خاطر جیب خودشون هم که شده باید هم بگن الزامیه.
    نمیگم الزامی نباشه ولی خب پول کمتری بگیرید.یعنی چی چند میلیون پول میگیرید برای یک صفحه تایپ کردن.بعد اون وقت مدل ماشین بالاتر باشه بیشتر خسته میشین یا کلمات سخت تری تایپ می کنید که پول بیشتری میگرید؟؟؟؟

  • اسد اسد (22 بهمن 1398 ساعت 09:45)

    خدا وکیلی کدوم عقل سالمی این کار را می کند و اصلا منطقی نیست و هدف کاملا مشخص است