1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تمدید شدن زمان طرح تقسیط جرایم رانندگی

تمدید شدن زمان طرح تقسیط جرایم رانندگی

22 بهمن 1398
  • 0

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: طرح تقسیط جرایم رانندگی تا پایان اسفند برای همه رانندگان به ویژه کسانی که خودروی آن‌ها در پارکینگ توقیف است، تمدید شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: طرح تقسیط جرایم رانندگی تا پایان اسفند برای همه رانندگان به ویژه کسانی که خودروی آن‌ها در پارکینگ توقیف است، تمدید شد.

سردار هادیانفر افزود: تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت به علت جرایم در پارکینگ‌های سراسر کشور متوقف است و با مجوز از فرمانده ناجا و وزیر کشور موافقت شد طرح تقسیط جرایم که پایان دی ماه معتبر بود، به خاطر ایام الله دهه فجر تا پایان اسفندماه تمدید شود.

وی گفت: هم وطنان می‌توانند با سند سبز و اسناد مالکیت به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و با اخذ تعهد و همچنین برگه تقسیط متناسب با وضعیت مالی خود برای قسط بندی جریمه خود اقدام کنند.

سردار هادیانفر افزود: ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها وجود داشت که ۵۰ هزار وسیله نقلیه ترخیص شده است.

وی گفت: همچنان حدود صد خودرویی که به خاطر جرایم بالا در پارکینگ‌ها متوقف شده است هنوز وجود دارد که بایستی نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: البته این موضوع شامل خودرو‌های سرقتی و خودرو‌هایی که مشکلات قضایی دارد، نمی‌شود.

سردار هادیانفر گفت: اکثر این خودرو‌هایی که به خاطر جرایم بالای یک میلیون تومان متوقف شده، مربوط به قشر ضعیف است که معمولا با این خودرو‌ها امرار معاش می‌کنند که بایستی با تسهیلات بوجود آمده برای ترخیص خودرو اقدام کنند.

وی افزود: البته در ماه‌های گذشته برخی از افراد امکان ترخیص نداشتند، زیرا هزینه پارکینگ آن‌ها بالا بود و، چون پارکینگ بخش خصوصی است، پلیس نمی‌تواند دخالت کند.

سردار هادیانفر گفت: به هر صورت رانندگان این گونه خودرو‌ها به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه و در همان روز نسبت به ترخیص خودرو اقدام کنند.


رانندگان حتما تجهیزات زمستانی داشته باشند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: باتوجه به شرایط جوی که سازمان هواشناسی در چند روز آینده اعلام کرده است در محور‌های شمالی و غربی کشور شاهد بارش برف خواهیم بود.

سردار هادیانفر گفت: درحال حاضر نیز در برخی از محور‌های شمالی بارش برف را شاهدیم.

وی گفت: ۱۱۱ گردنه وجود دارد که درحال حاضر با همکاری راهداری و اورژانس شرایط سختی را نداریم، اما ابلاغ شده است اگر در هر محور برف سنگین و کولاک داشته باشیم حتما به خاطر ایمنی مردم، شب‌ها اجازه تردد نخواهیم داد.

سردار هادیانفر گفت: درحال حاضر موضوع جدی نداریم و مقداری موضوع نگران کننده ناوگان حمل و نقل عمومی است که سرعت آن را نیز ۱۰ کیلومتر کاهش دادیم و هم اکنون اتوبوس‌ها باید با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنند.

سردار هادیانفر افزود: داشتن زنجیر چرخ و بستن کمربند از ضرورت‌های سفر است و رانندگان اگر در چند روز آینده سفر ضروری ندارند از سفر غیرضروری بپرهیزند و در صورت انجام سفر سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند.



نظرات