1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازهم دلالان موجب نابسامانی در بازار و افزایش قیمت خودرو شدند

بازهم دلالان موجب نابسامانی در بازار و افزایش قیمت خودرو شدند

27 بهمن 1398
  • 2

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای سامان بازار خودرو باید برای کسانی که به دلالی خودرو می پردازند مالیات مناسب در نظر گرفته شود به نحوی که خرید و فروش برای دلالان به صرفه نباشد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو دلایل متعددی دارد که یکی از این دلایل، نظارت ناکافی دولت است.

نماینده مردمسنقردر مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تعرفه واردات را در اختیار دارد و می تواند با تعرفه، قیمت خودرو را تنظیم و کنترل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی می توانند به موضوع مافیاهایی که خارج از خودروسازی ها شکل گرفته اند ورود نمایند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: مافیاهای خارج از خودروسازان همان دلالان هستند که موجب نابسامانی در بازار و افزایش قیمت خودرو می شوند.

حسینی کیاگفت: نقدینگی بسیار بالایی در دست مردم قرار دارد و قادر نبوده ایم که این نقدینگی را به سمت تولید حرکت دهیم؛ باید این موضوع را سامان داد زیرا این حجم از نقدینگی با ورود به بازارهای مختلف -از جمله بازار خودرو- فضای بازار را ملتهب و نابسامان می کند.

وی گفت: برای سامان بازار خودرو باید برای کسانی که به دلالی خودرو می پردازند مالیات مناسب در نظر گرفته شود به نحوی که خرید و فروش برای دلالان به صرفه نباشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت سازمان حمایت، حمایت از حق مصرف کننده است؛ سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار عنوان می کنند که قیمت خودرو در مبدا خودروسازی ها تحت نظر و مناسب و در بازار بالا است و باید تولید خودرو افزایش یابد.

حسینی کیا گفت: باید با کنترل تعرفه به خودروسازان فرصت داده شود تا خود را مهیا کنند و یک خودرو ارزان قیمت، صادرات محور و رقابت پذیر تولید نمایند.



نظرات

  • مهدی مهدی (28 بهمن 1398 ساعت 07:57)

    خودروسازها خودشون دلال هستن

  • رضا رضا (28 بهمن 1398 ساعت 02:18)

    شمالطف کن فقط شش ماه واردات خودروروآزادکن تاببینم این لگن هاروکی میخره..؟وقتی توی ایران دوتاکارخانه اونم دولتی هست، فضایی برای رقابت ازلحاظ کمی وکیفی نیست وهرآنچه که تولیدمیشه شش ماه الی دوساله پیش خریدمیشه..ماایرانی هاشایسته بهترین هاهستیم وفقط بخاطرسیاست غلط بعضی از مسئولین مردم گرفتارتورم وگرانی شدن ووقتی اقتصادثبات داروبااساس وبنیه نیست وروزبروز همه چیزبه جهت تحریم هاگرانترمیشه مردم راهی ندارن جزاینکه پولشونوبدن به ایران خودرووسایپا تااونهاهم بعدازتعلل وتاخیرهای متعدد بیان خودروی دیگه ای روبجای خودروی ثبت نامی بدهمد...تازه مردم بدبخت وبیچاره ذوق زده میشن مجبورا میگن عیب نداره ازهیچی که بهتره!؟تازمانیکه ریشه مافیای خودروکه بجان مسئولین نیزافتاده قطع نشه،همین آش هستوهمین کاسه....التماس تفکر