1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن‌ 98!

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن‌ 98!

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن‌
27 بهمن 1398
  • 1

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به از دست رفتن فرصت FATF و همچنین افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال 98 احتمالا گران خواهد شد.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان هفته گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به از دست رفتن فرصت FATF و همچنین افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال ۹۸ احتمالا قیمت خودرو گران خواهد شد؛ چرا که هیچ شاخص مثبتی در کاهش قیمت خودرو دیده نمی‌شود.

بهرام شهریاری افزود: اتفاق یا خبر مثبت سیاسی یا اقتصادی در روزهای آینده دیده نمی‌شود، بنابراین به کاهش یا حتی ثبات قیمت خودرو نمی‌توان امیدوار شد. از سوی دیگر اخیرا نیز شاهد ترک دو برند کره‌ای در بازار لوازم خانگی هستیم و همین پالس منفی باعث می‌شود که بحران تازه‌ای را در بازار خودرو شاهد باشیم. قطعا زمانی که کره‌ای‌ها یا ژاپنی‌ها از بازار لوازم خانگی ایران خداحافظی می‌کنند و کالایی را به ایران صادر نمی کنند در ادامه مسیر در حوزه خودرویی نیز چنین رفتارهایی را خواهند داشت.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با برداشته شدن ممنوعیت‌های واردات خودرو، قیمت خودرو ارزان خواهد شد؟ اظهار کرد: بنابراین ممنوعیت‌های خودرویی بحث جدی نیست. قیمت مواد اولیه از جمله فولاد روزانه در حال گران شدن است. با توجه به افزایش قیمت سرسام‌آور مواد اولیه و کمبود برخی قطعات قیمت خودرو نه تنها ثابت باقی نمی‌ماند بلکه گران‌تر هم خواهد شد.

شهریاری با اشاره به قیمت پراید تصریح کرد: زمانی قیمت پراید پنج تا شش میلیون تومان بود اما حالا قیمت این خودرو به ۶۰ میلیون تومان رسیده است. معتقدیم که قیمت خودرو بعد از انتخابات احتمالا گران‌تر خواهد شد.



نظرات

  • متین متین (27 بهمن 1398 ساعت 14:42)

    بااین بی لیاقتی مسئولین من بدبخت کارگر کی میتونم یه خودرو بخرم خدا ریشه این مسئولان بی کفایتو بکنه