1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به کانسپت‌های مرموز بوگاتی که هرگز تولید نشدند + عکس

نگاهی به کانسپت‌های مرموز بوگاتی که هرگز تولید نشدند + عکس

9 اسفند 1398
  • 0
  • 5079

برندهای معدودی در دنیا شهرت و اعتبار بوگاتی را دارند. این خودروساز بسیار منحصربه‌فرد فرانسوی هم‌اکنون زیر چتر حمایتی گروه فولکس‌واگن قرار دارد. از زمان مالکیت فولکس بر این برند شاهد احیای بوگاتی بوده‌ایم و برخی از سطح بالاترین هایپرکارهای دنیا توسط این شرکت روانه بازار شده‌اند.

اما به همان اندازه که محصولات ارزشمندی از بوگاتی تولید شده‌اند، محصولاتی هم بوده‌اند که برای همیشه در آرشیو داخلی شرکت باقی مانده است. تاپ گیر اخیراً نگاهی به این خودروهای کانسپت مرموز داشته، خودروهایی که به اندازه ویرون و شیرون لیاقت رفتن روی پوسترها و نصب روی دیوارها را دارند.

بوگاتی آتلانتیک

Bugatti-Atlantic-1.jpg
اولین خودروی این لیست بوگاتی آتلانتیک است که نمونه‌ای مدرن از بوگاتی تایپ 57 آتلانتیک سال 1936 می‌باشد. این خودرو قرار بود در نمایشگاه پبل بیچ 2015 به نمایش درآید اما به خاطر مشکلاتی که رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن به وجود آورد تمامی برنامه‌ها به هم خورد.

Bugatti-Atlantic-2.jpg

Bugatti-Atlantic-5.jpg

Bugatti-Atlantic-6.jpg
کار طراحی این خودرو یک و نیم سال کامل طول کشیده و پیشرانه 8 سیلندر آن با واحدی الکتریکی همراه شده است. در واقع این قوای محرکه تأثیر زیادی از پورشه تایکان گرفته است. از میان تمامی کانسپت های بوگاتی که هرگز تولید نشده‌اند، آتلانتیک احتمالاً نزدیک‌ترین نمونه به خط تولید بود هرچند همان‌گونه که گفته شد، دیزل گیت فولکس‌واگن همه‌چیز را به هم ریخت.


بوگاتی ویرون بارچتا

Bugatti-Barchetta-2.jpg
کانسپت دیگر لیست بوگاتی ویرون بارچتا است که سال 2008 ساخته شد و در واقع خبر از آینده می‌داد زیرا به نوعی الهام‌بخش خودروهایی همچون فراری مونزا و مک لارن الوا شد.

 Bugatti-Barchetta-4.jpg

Bugatti-Barchetta-5.jpg

ویرون بارچتا بر پایه ویرون 16.4 گرند اسپورت ویسته ساخته شد و از همان پیشرانه 16 سیلندر کواد توربو استفاده می‌کرد. البته درحالی‌که تولید این خودرو محتمل به نظر می‌رسید، فولکس‌واگن و بوگاتی تصمیم به عدم تولید آن گرفتند و حسرت بزرگی بر دل ماشین بازها گذاشتند.

 

بوگاتی W16 کوپه رامبراند

Bugatti-W16-Coupe-1.jpg
خودروی نهایی بوگاتی رامبراند 2015 بود که به عنوان یک گرند تورر پیشرانه جلو با پیشرانه 16 سیلندر کواد توربوی شیرون شناخته می‌شد. بی‌شک این خودرو زیباترین مدل بین سه کانسپت موردبحث بوده و نام آن از نام برادر کوچک‌تر اتوره بوگاتی گرفته شده است. طراحی جذاب این خودرو باعث بهتر خنک شدن پیشرانه می‌شود اما همه‌چیز در این هایپرکار خوش‌ترکیب به طراحی برجسته‌ی آن خلاصه می‌شود.

Bugatti-W16-Coupe-2.jpg


رامبراند هم مثل شیرون از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند اما بیشتر مناسب سفرهای طولانی‌تر است.

Bugatti-W16-Coupe-3.jpg
واقعاً عدم تولید این کانسپت ها بسیار ناراحت کننده است هرچند بسیاری از افراد توانایی خرید چنین محصولاتی حتی در صورت تولید را نیز نخواهند داشت؛ اما خب می‌توانیم حداقل از تصاویر این مجسمه‌های زیبا و متحرک لذت ببریم. این‌طور نیست؟!

منبع پدال



نظرات