1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. موتور جدید ایران خودرو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

موتور جدید ایران خودرو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

4 اسفند 1398
  • 2

مدیرعامل ساپكو با بیان این كه با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه گام‌های بلندی در طراحی موتور و قوای محرکه برداشته شده، از رونمایی گیربکس شش سرعته در اسفندماه و بهره‌برداری از موتور ایی‌اف‌پلاس در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد.

عادل پیرمحمدی در اختتامیه یازدهمین همایش موتورهای درونسوز آنچه را در حوزه موتور افزود: زمانی بود که مشکلات در بخش موتور را مقطعی حل می کردیم، اما امروز به دنبال حل ریشه‌ای آنها هستیم.

وی پروژه ایی‌اف‌۷ را از جمله پروژه‌هایی دانست که به‌صورت ریشه‌ای به مسائل موتور پرداخته و خودکفایی در این حوزه را امکان‌پذیر ساخته است و تصریح كرد: امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که مشکلات موتوری خود را به راحتی در مرکز تحقیقات موتور حل می‌کنیم. موتور ملی و موتور ایی‌اف‌۷ از جمله دستاوردهای این مرکز بوده و هم اکنون پروژه‌های ایی‌اف۴ و ایی‌اف پلاس در دست تحقیق هستند.

پیرمحمدی نگاه کنونی در گروه صنعتی ایران خودرو را نگاه توسعه محصول عنوان کرد و افزود: امروز ما از تولید محوری فراتر رفته و مقدمات توسعه را در ایران خودرو فراهم آورده‌ایم.

وی به بازدید رئیس جمهور از خودروی طراحی شده توسط کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو اشاره کرد و گفت: این پروژه حاصل سال‌ها دست‌رنج مهندسان ایرانی است و سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

مدیر عامل ساپكو شکوفایی در خودکفایی مواد اولیه را از دیگر دستاوردهای مقابله با تحریم ها دانست و خاطرنشان كرد: امروز پرونده استاندارد مواد اولیه پیچ و مهره‌ها در کشور بسته شده و در این زمینه خودکفا هستیم. ما دریافته ایم که تولید بدون پشتوانه دانش فنی ماندگار نیست و از این رو به دنبال توسعه محصولات خود هستیم. 

وی با اعلام این كه از سال آینده، دو محصول وارد سبد محصولات ایران خودرو خواهد شد، تولید محصول پروژه K132 و محصولات مختلف روی این پلتفرم را از جمله برنامه های سال آینده این خودروساز برشمرد.

پیرمحمدی در پایان با اشاره به این كه عزم جدی برای همكاری با شركت ها و مراكز دانشگاهی برای توسعه خودكفایی در كشور وجود دارد، افزود: اگر پروژهای صنعت محور و کاربردی در دانشگاهها تعریف شود، آمادگی همکاری‌های مشترک با آنها را داریم.



نظرات

  • ایلیا ایلیا (4 اسفند 1398 ساعت 13:15)

    موتور جدید ایران خودرو؟؟؟؟!!!!!
    خخخخخخخخ عجب جوکی

    ایرانی ایرانی (5 اسفند 1398 ساعت 14:18)

    برای امثال شما که همه جی رو به جک مسخره است کور شود آن کس که نتواند پیشرفت کشور را ببیند