1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. ۳۰۰۰ موتور سیکلت برقی در اختیار پستچی ها

۳۰۰۰ موتور سیکلت برقی در اختیار پستچی ها

7 اسفند 1398
  • 0

 با ارایه تسهیلات سازمان حمل ونقل و ترافیک، ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی تولید و بهمنظور کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت در اختیار توزیعکنندگان شرکت ملی پست قرار میگیرد.

طی تفاهمنامهای چهارجانبهفی مابین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی پست و شرکت تولیدکننده موتور سیکلتهای برقی ، تولید 3000 موتورسیکلت برقی برای پستچیهای پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز، اعطای تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف 150 میلیون ریال برای هر موتورسیکلت (نیمی از قیمت کل) را  برعهده گرفته است و فرصت جایگزینی موتورسیکلتهای برقی را برای توزیعکنندگان شرکت ملی پست فراهم میکند.

بر این اساس 3000 موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی موردتایید شرکت ملی پست تولید و طی دو مرحله در اختیار قرار میگیرد که در مرحله نخست 50 دستگاه از این موتورسیکلتها تولید و پس از تایید قابلیتهای موردنظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتورسیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلتهای تعهد شده (2950 دستگاه موتورسیکلت برقی دیگر ) نیز تولید و آماده تحویل میشود.

جایگزین کردن موتورسیکلتهای برقی با بنزینی، سالانه 2100 لیتر به ازای هر دستگاه، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و با پیادهسازی طرح جایگزینی موتورسیکلتهای برقی با بنزینی برای 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش مییابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری چهارجانبه به امضای یوسف حجت - سرپرست معاونت و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منوچهر منطقی - دبیر توسعه فناوریهای حوزه قضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلیل مجاهد - رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو موتور سهند و حسین نعمتی - معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست رسید.

منبع ایسنا


نظرات