1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به برخی شهرها و تهران

اعلام ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به برخی شهرها و تهران

19 اسفند 1398
  • 0

برخی استانها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را برای پذیرش مسافران نوروزی اعلام کردند و حتی ممنوعیت هایی را هم برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی در اقامتگاه های دولتی، هتل ها، مهمانسراها و مدارس و کمپ ها و ورزشگاهها در نظر گرفته اند.

اصفهان

استاندار اصفهان که مقصد هزاران گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی و جزو استان‌های با درگیری پرخطر در شیوع کروناست در مصاحبه‌ای اعلام کرد: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد. باتوجه به شیوع کرونا، ستاد تسهیل مسافران نوروزی فعالیت خود را به سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز معطوف خواهد کرد.

شیراز


شهردار شیراز هم که استانش یکی از جاذبه های پرطرفدار گردشگری در تعطیلات نوروزی است می گوید : با توجه به شیوع ویروس کرونا در نوروز ۹۹ ، پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و مهمانسراها ممنوع است.


مازندران

استاندار مازندران نیز پذیرش مهمان در مراکز دولتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی باید از پذیرش مسافر خودداری کنند.

گیلان

استان گیلان هم هرچند تاکنون محدودیت خاصی را اعلام نکرده، اما با توجه به شیوع گسترده‌تر کرونا در رشت از هم اکنون محدودیت‌های زیادی در ورودی شهر‌ها برای مسافران به اجرا گذاشته و ماموران پلیس راه مستقر در ورودی شهر‌ها از مسافران می‌خواهند به هیچ وجه در استان توقف نکنند. پیش بینی می‌شود در صورتی که وضع به همین روال ادامه یابد مسئولان استان گیلان هم محدودیت‌های شدیدتری برای پذیرش مسافران اعمال کنند.

اردبیل

استاندار اردبیل هم تاکید کرد: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن و حفظ سلامتی مردم، در نوروز امسال همه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافر‌ها، مراکز گردشگری و آب درمانی‌های استان اردبیل تعطیل است.

خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی که در ایام نوروز هر سال پذیرای بیش از ۴ میلیون زائر رضوی است اعلام کرد: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

تعطیلی ارگ بم

بم در نوروز ۹۹ مسافر نوروزی نمی‌پذیرد و درب ارگ تاریخی بم بسته است.

فرماندار بم گفت: نوروز ۹۹ این شهرستان هیچ خدماتی از جمله هتلینگ، مهمانسرا‌ها و تعطیلی ارگ بممدارس را در اختیار مسافران نوروزی قرار نخواهد داد.

وی از هموطنان خواست تا اصلاع ثانوی به شهر تاریخی بم سفر نکنند.

شهسوارپور همچنین، به همشهریان بم و بروات توصیه کرد؛ نوروز امسال از مسافرت پرهیز کنند.

نوروز هر سال مردم مهمان‌نواز بم، بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی که برای بازدد از ارگ تاریخی بم وارد این شهر بم میشدند را میزبانی میکردند.

بگفته فرماندار بم هرگونه برپایی مراسم عقد، عروسی، عزا، میهمانی و دیگر اجتماعات تا اطلاع ثانوی در این شهرستان برگزار نمیشود.


ممنوعیت سفر به سمنان

استاندار سمنان: از مسافران نوروزی به دلیل حفاظت از جان آن‌ها و مردم پذیرایی نخواهیم کرد.

علیرضا آشناگر گفت: محل‌های اقامتی دولتی و خصوصی، بوم گردی‌ها و منازل تعطیل است.

استاندار سمنان از مسافران خواست تا سفر به استان سمنان را به روز‌هایی که محیط از ویروس پاکیزه است موکول کنند.

 

شیراز، مهمان نوروزی نمی‌پذیرد

محدودیت ورود مسافران نوروزی به استان فارس اعمال می‌شود.

عبدالرضا قاسم پور معاون استاندار فارس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد و از هموطنان درخواست می‌شود به این استان سفر نکنند.

وی افزود: هرگونه فعالیت گردشگری در استان ممنوع است و هیچکدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ‌ها، ویلا‌ها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.

قاسم پور ادامه داد: هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس و مسافرخانه‌ها و سایر اماکن تعطیل است و تمامی فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های آژانس‌های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید از دایر شدن کمپ و چادر جلوگیری کنند و در این زمینه مراقبت لازم صورت بگیرد.

قاسم پور با بیان اینکه مجموعه‌های میراث تاریخی و گردشگری برای پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است، به هموطنان توصیه کرد سفر به استان فارس را تا اطلاع ثانوی به خاطر سلامتی خود و سایرهموطنان به تأخیر بیندازند.

وی تاکید کرد: محدودیت ورود مسافران نوروزی به استان فارس اعمال می‌شود و کنترل‌های لازم در ورودی استان و شهر شیراز صورت می‌گیرد و بازرسان و ناظران دانشگاه علوم پزشکی استان در تمام ورودی‌های استان مستقر هستند و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد.

شهردار شیراز نیز در خصوص اسکان نوروزی گفت: تمهیداتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در ستاد مدیریت بحران و ستاد سفر‌های نوروزی شیراز تصویب شده که ممنوعیت برپایی چادر در شهر و خودداری از اسکان مسافران در کمپ‌های اقامتی ازجمله این تمهیدات است.

حیدراسکندرپور افزود: در سال‌های گذشته بوستان‌ها و کمپ‌های اقامتی شیراز پذیرای تعداد بسیاری از هموطنان بود، اما در نوروز ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا این امکان وجود ندارد.


اورامان، مهمانان را نمی‌پذیرد

ورود مسافر به شهر تاریخی اورامان در کردستان ممنوع شد.

شورای شهر اورامان با انتشار اطلاعیه‌ای ورود مسافرین نوروزی به این شهر را ممنوع اعلام کرد. اورامان، مهمانان را نمی‌پذیرد

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار کلیه هموطنان، مسافرین و گردشگران خطه توریستی هورامان می‌رساند، مهمان نوازی جزو لاینفک فرهنگ کهن هورامان بوده و هست، ضمن پوزش و عذرخواهی به پیشگاه کلیه مهمانان و مسافران نوروزی، نظر به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی و پیشگیری و به جهت ارج نهادن به سلامت هموطنان عزیز و عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی و امنیتی و براساس مصوبات فرادستی و همچنین بند یک مصوبه مورخه ۹۸/۱۲/۱۵ شورای اسلامی شهر هورامان تخت، در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو، این شهر و شهروندان از پذیرش میهمانان نوروزی معذور بوده و اقامتگاه‌ها و خانه‌های استجاری در منطقه هورامان برای پذیرش میهمانان پیش بینی نشده است.

ضمن عذرخواهی از محضر همه میهمانان محترم استدعا دارد از سفر‌های نوروزی به این خطه خودداری فرمایند.


ورود مسافر و گردشگر به همدان ممنوع

استاندار همدان: به علت جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز هیچگونه پذیرش مسافری نخواهیم داشت.

آقای شاهرخی در نشست ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا گفت: هیچ پیش بینی برای پذیرش مسافر در ایام نوروز در استان نشده است و موزه‌ها هم تعطیل هستند.

او افزود: باید تا حد امکان تردد‌ها و تجمع‌ها کاهش یابد و خانواده‌ها در منزل بمانند.

استاندار با تاکید بر اینکه حتی مراسم پنج شنبه آخر سال هم نباید برگزار شود، گفت: اقدامات پیشگیرانه باید ادامه یابد.

 

ورودی های ماکو مسدود شد

جاده‌های ورودی به منطقه آزاد ماکو در راستای پیشگیری از ورود بیماری و پایش سلامت منطقه برای مهار این بیماری به روی مسافران و ورود خودرو‌های غیر پلاک سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت مسدود شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو بیان کرد: به همین منظور، ایستگاه پایش در راستای پیشگیری از ورود بیماری کرونا به این شهر، در مبادی ورودی منطقه راه‌اندازی شده‌است.

رحیم صمدی اظهار داشت: در این ایستگاه شهرداری، سپاه، راهنمایی و رانندگی، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان همکاری می‌کنند و از هشت صبح تا هشت شب به صورت نوبتی ارائه خدمات می‌دهند.

با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بسیاری از مردم بر خلاف توصیه کارشناسان بهداشتی مبنی بر ضرورت ماندن در خانه ها، راهی مناطق توریست پذیراز جمله منطقه آزاد ماکو می‌شوند که افزایش این ترددها، احتمال شیوع کرونا را بیشتر از قبل کرده و بسیاری از استان‌ها ورود به مناطق تحت مدیریت خود را ممنوع کرده اند.


گیلان

ممنوعیت ورود به شهرک تاریخی ماسوله

شهردار ماسوله اعلام کرد: تا اطلاع بعدی از ورود گردشگران به این شهرک تاریخی جلوگیری می‌شود.

یوسف نیرویی شهردار ماسوله گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ورود گردشگران تا اطلاع بعدی به این شهر تاریخی ممنوع است.

 

تهران نوروز ۹۹ مهمانپذیری نمی‌کند

شهردار تهران ضمن تشریح اقدامات مجموعه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا، در خصوص تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهرهای مهمانپذیر برای ایام نوروز اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی‌کنند.

 



نظرات