1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی Aiways U6ion الکتریک کانسپت، رقیب چینی تسلا مدل Y + عکس

معرفی Aiways U6ion الکتریک کانسپت، رقیب چینی تسلا مدل Y + عکس

19 اسفند 1398
  • 0

قرار بود شرکت چینی Aiways علاوه بر معرفی خودروی U5 خاص اروپا از کانسپت جدیدی با نام U6ion نیز پرده‌برداری کند اما با لغو برگزاری نمایشگاه ژنو برنامه‌های این برند تغییر یافت.

 

در نهایت شیوع ویروس کرونا مانع از انتقال محصولات این خودروساز به سوئیس شد اما خب Aiways در مراسمی آنلاین در شانگهای از این خودروی مفهومی رونمایی کرد. اگرچه U6ion لقب کانسپت را یدک می‌کشد اما در واقع پروتوتایپ پیش‌تولیدی است که اولین نشانه‌ها از دومین محصول این شرکت یعنی کراس اوور کوپه و الکتریکی U6 را بروز می‌دهد.

 Aiways-U6-ion-Concept-2.jpg

این خودرو بر پایه همان پلتفرم MAS بکار رفته در U5 بنا شده و کمپانی سازنده از آن به عنوان خودرویی عالی برای مشتریان جوان و فعال که به دنبال شاسی‌بلند شیک و بدون آلایندگی هستند نام برده است.

 Aiways-U6-ion-Concept-4.jpg

طراحی این خودرو با هدایت کن اوکویامای معروف صورت گرفته است. ظاهر U6ion ترکیبی از خط سقف فست بک مانند و پروفایل پف کرده در بخش عقب بوده و ارتفاع زیاد از سطح زمین نیز طراحی عضلانی‌تری را نسبت به U5 ایجاد کرده است. این کراس اوور کوپه از نمای جلوی برجسته‌تر با چراغ‌های LED و سپر تیزتر و اسپلیتری گیرا برخوردار شده است.

 Aiways-U6-ion-Concept-1.jpg

هر دو سپر دارای تیغه‌ها و لبه‌های تیز برای اطمینان از عبور بهتر جریان هوا و کاهش درگ هستند. زیر هر چراغ نیز ورودی هوای مستقلی کار شده که هوا را به سمت سیستم ترمز هدایت می‌کند. در کناره‌ها نیز پوشش پلاستیکی محافظتی و رینگ‌های 21 اینچی به چشم می‌خورند. گفته شده این ویژگی‌ها پراکندگی گرمایی و عملکرد آئرودینامیکی بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند.

 

در بخش عقب هم عناصر آئرودینامیک تری همچون دیفیوزر و اسپویلر دو رنگ دیده می‌شوند. تمامی این موارد باعث شده U6ion ضریب درگ 0.27 داشته باشد که بنا به گفته Aiways بهترین در کلاس خود است.

 Aiways-U6-ion-Concept-6.jpg

اما بهتر است سری هم به کابین بزنیم جایی که فرمان چندمنظوره مربعی، اهرم دنده الهام گرفته از قایق‌های لوکس، دستگیره‌های درب ویژه و چهار صندلی اسپورت دیده می‌شوند.

 

در بخش جلو پشت آمپرهای 7 اینچی شناور با صفحه‌نمایش 14.6 اینچی وسط داشبورد همراه شده و یک ربات کوچک هم بالای آن است. این ربات کوچک یک اینترفیس ماشین انسان با تشخیص صدای پیشرفته است که می‌تواند با سرنشینان حرف زده و چندین ویژگی خودرو را کنترل نماید.

 Aiways-U6-ion-Concept-3.jpg

Aiways U6ion همچنین دارای فضای ذخیره‌ای بین سرنشینان عقب به‌منظور قرارگیری پهباد و کنترل از راه دور آن است. همچنین در محفظه بار نیز فضایی مخفی برای اسکوتر الکتریکی در نظر گرفته شده است.

Aiways-U6-ion-Concept-7.jpg

منبع پدال


نظرات