1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. با 7 قدم چطور از ماشین صفر نگهداری کنیم که نو بماند؟

با 7 قدم چطور از ماشین صفر نگهداری کنیم که نو بماند؟

21 اسفند 1398
  • 0

از نظر برخی افراد هیچ چیز هیجان انگیز تر از خرید یک ماشین صفر نیست، احساسی که اولین بار پشت فرمان یک ماشین صفر می‌نشینید غیر قابل توصیف است. بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنید تا جایی که ممکن است این احساس را نگه دارید. این بدین معنا است که خودروی خود را تا جایی که ممکن است هم از لحاظ ظاهر بیرونی و هم داخل خودرو تمیز و نو نگه دارید. حفظ ظاهر خودرو نیاز به وقت و تلاش زیادی دارد. نکته مهم تر این است که شما زمان زیادی را داخل خودروی خود می‌گذرانید بنابراین برای شما بسیار مهم است که خودروی شما مثل روز اول از شرایط مناسبی برخوردار باشد. علاوه بر نکاتی که گفته شد نو نگه داشتن خودرو در هنگام فروش کار را برای شما راحتتر می‌کند و می‌توانید به راحتی خودروی خود را بفروشید. در اینجا چند نکته مهم ذکر شده است که به شما می‌گوییم چگونه ماشین خود را مثل روز اول نگهداری کنید:

فضای داخلی خودرو

1 ) سطل زباله

2.jpg

همانطور که گفته شد به دلیل گذراندن زمان زیاد داخل خودرو در داخل یا خارج شهر، امکاناتی برای تمیز نگه داشتن و جلوگیری از کثیف شدن نقاط مختلف داخل خودرو نیاز داریم که مهم ترین آن‌ها سطل زباله می‌باشد. برای جلوگیری کردن از پخش شدن زباله ها داخل خودرو و ماندگاری آن روی سطوح مختلف وجود سطل زباله به شدت لازم است. سطل های زباله خودرو از لحاظ اندازه و مدل انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع خودرو و نیاز شما، هم برای ردیف جلو و هم برای ردیف عقب قابل تهییه می‌باشد.

2 ) کف پوش

3.jpg

کف‌پوش خودرو ازجمله لوازم جانبی ضروری ماشین است که وظیفه آن، جلوگیری از آسیب رسیدن به پوشش کف خودرو و آسان کردن کار نظافت خودرو است. به این صورت که کار شما در تمیز کردن کف کابین خودرو آسان می‌شود و بخش عمده‌ای از کثیفی ها بر روی کف پوش جمع می‌شود. کف پوش ها انواع مختلفی دارند ( یک تکه – سه بعدی و ...) که با توجه به نیاز شما و نوع خودرو انتخاب می‌شوند. به دلیل این که کف پوش‌ها دائما با پای سرنشینان در تماس هستند دچار فرسایش می‌شوند بنابراین هنگام خرید به جنس آن دقت کنید.

3 ) روکش صندلی

unnamed.jpg

برای حفاظت از تو دوزی خودرو و جلوگیری از کثیف شدن سطح صندلی ها بهترین گزینه استفاده از روکش صندلی می‌باشد. روکش های صندلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: چرمی و پارچه ای
روکش های پارچه های دارای دوام زیاد و بسیار راحت هستند اما هنگام کثیف شدن سخت تمیز می‌شوند.
اما از مزیت های روکش های چرم این است که می‌توانید به راحتی با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

4 ) واکس داشبورد

5.jpg

معمولا برای پاک کردن و مراقبت از داشبورد خودرو از انواع واکس‌های داشبورد استفاده می‌شود. داشبورد خودرو از مواد مختلف و حساسی تولید می‌شود؛ زمانی که خودرو خود را در محلی که زیر نور مستقیم آفتاب است پارک می‌کنید، به دلیل رنگ مشکی و تیره داشبورد اشعه خورشید جذب آن می‌شود که این اتفاق موجب کدر شدن رنگ داشبورد و یا حتی ترک خوردن بعضی از قسمت‌های آن می‌شود. بنابراین استفاده از واکس داشبورد نه تنها موجب تمیزی داخل خودرو شده بلکه به دلیل مواد مراقبتی به خوبی از داشبورد در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت می‌کند. استفاده از تکنولوژی الکترواستاتیک در تولید واکس‌ داشبورد باعث جلوگیری از نشستن گرد و غبار بر روی سطح داشبورد می‌شود.

ظاهر و بدنه خودرو

1 ) شستشوی خودرو

6.jpg

به دلیل رفت و آمد های زیاد داخل یا خارج از شهر بر روی بدنه خودرو ذرات و گردو غبار های زیادی می‌نشیند، علاوه بر گرد و غبار عوامل دیگر نیز بر روی بدنه خودرو تاثیر می‌گذارند.
برای جلوگیری کردن از صدمات ناشی از این عوامل باید مرتباً خودروی خود را بشویید.

2 ) استفاده از واکس خودرو

7.jpg

واکس خودرو که به دو صورت مایع و چسبی موجود است از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. حالت چسبی که شکل سنتی واکس می‌باشد، با افزایش درخشندگی یک لایه محافظ نیز، روی رنگ خودرو ایجاد می‌کند. واکس‌ها از فرسایش رنگ خودرو در اثر اشعه فرابنفش نیز جلوگیری می‌کنند. این ماده محافظ، زنگ زدگی را به تاخیر می‌اندازد. واکس مایع نیز، عملکردی مشابه واکس چسبی دارد. در هر دو حالت، واکس را باید روی بدنه خودرو بمالید و پس از آنکه حالت مات و کدر پیدا کرد، آن را با پارچه تمیز پاک کنید. مقدار واکس به جا مانده، با ایجاد یک لایه درخشان و براق، تا چند ماه از رنگ خودروی شما محافظت می‌کند.

 3 ) استفاده از نانو سرامیک یا کاور برای خوردرو های لوکس

8.jpg

روکش نانو سرامیکی خودرو چیست؟
این پوشش سرامیکی به بدنه‌ی خودرو، درخشش و ایمنی بادوام را هدیه می‌کند. روکش سرامیک، از جنس پلیمر مایع است که به صورت دستی بر روی بدنه‌ی خارجی خودرو به کار می‌رود. این پوشش بدنه، در پیوند با رنگ فابریک خودرو، یک لایه‌ی محافظتی بر روی سطح خارجی ایجاد می‌کند. به بیان ساده، روکش سرامیکی بین بدنه‌ی خودرو و محیط بیرونی قرار می‌گیرد و مانع از برخورد این دو با یکدیگر می‌شود و از خراش بدنه خودرو جلوگیری می‌کند.
كاور بدنه اتوموبيل چيست؟
كاور بدنه اتومبيل نیز پوشش نازكي از جنس اورتان است كه مي تواند بر روي هر سطح از رنگ بدنه خودرو اجرا گردد و وظيفه آن حفاظت از كيفيت رنگ خودرو از طريق كاهش قدرت تخريبي آسيب هايي مثل رنگ پریدگی، خراش، آلایند های اسیدی و یا اشعه خورشید می‌باشد.

نگهداری فنی
تمام مطالبی که گفته شد به ظاهر خودرو مرتبط بودند اما از لحاظ فنی هم باید به خودرو توجه کرد و نمی‌توان از آن غافل شد. باید نگهداری های لازم مثل بررسی های دوره ای خودرو، تعویض به موقع لوازم مصرفی (مثل تعویض روغن موتور و تعویض فیلتر هوا) و سایر مراقبت های لازم نیز انجام شود تا از لحاظ فنی نیز خودرو سالم بماند.

9.jpg

با استفاده از نکاتی که گفته می‌توانید صدمات خودرو را به حداقل برسانید و از خودروی خود مثل روز اول لذت ببرید.

#رپورتاژ_آگهی

منبع car.ir


نظرات