1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. از شاسی‌بلند اسپرت و جذاب کوپرا فورمنتور رونمایی شد + عکس

از شاسی‌بلند اسپرت و جذاب کوپرا فورمنتور رونمایی شد + عکس

26 اسفند 1398
  • 0

شرکت تازه تأسیس کوپرا که زیرمجموعه سئات اسپانیا به حساب می آید، نخستین شاسی بلند اسپرت خود را با نام فورمنتور تولید خواهد کرد. این محصول پلاگین هیبرید، ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد.

نام فورمنتور از یک کوه صخره ای و ساحلی در اسپانیا گرفته شده است. مدیران کوپرا، طراحی بدنه فورمنتور را الهام گرفته از کوه های این ناحیه توصیف کرده اند. این موضوع، البته در خطوط تیز و حجم‌دهی اسپرت بدنه دیده می شود. نمای روبرو، کاملا اسپرت و تهاجمی با زبان طراحی مستقل به‌نظر می‌رسد؛ اما نمای جانبی و پشت، احتمالا تحت‌تأثیر پورشه ماکان طراحی شده است. در عقب، چراغ های ال‌ای‌دی به صورت خطی و پیوسته وجود دارند که احتمالا در محصولات بعدی کوپرا نیز دیده خواهند داشت.

خطوط تیز و برجسته در فضای داخلی فورمنتور نیز استفاده شده است. شباهت هایی بین چیدمان ادوات در داشبورد شاسی بلند کوپرا و کراس اورهای بی ام و دیده می شود؛ اما هماهنگی تودری ها با بخش میانی داشبورد و طراحی خلاقانه در خروجی‌های هوا، فورمنتور را جذاب و چشمگیر جلوه می دهد. ترکیب قطعات فلزی آلومینوم با رنگ مسی، مشخصه ای ویژه در فضای داخلی این محصول است. در وسط، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم پنل رنگی تمام دیجیتال استفاده شده است تا فورمنتور در کلاس خودروهای مدرن جهان جای گیرد.

 13.jpg

فاصله محورهای فورمنتور، ۲۶۸۰ میلی متر خواهد بود که در کلاس کراس اورهای اندازه متوسط و کوچک، طبقه بندی می شود؛ اما صندوق بار ۴۵۰ لیتری با توجه به ابعاد خودرو، بسیار جادار و رضایت بخش است. فناوری های مدرن، مثل رابط اپل کارپلی و اندرویداتو، کروز کنترل انطباقی با توانایی کاهش و افزایش هوشمند سرعت با توجه به ترافیک و تابلوهای کنار جاده، حس گر نقطه کور و فناوری تشخیص خودروهای متحرک در اطراف ، برای فورمنتور قابل سفارش هستند.

دو نوع پیشرانه برای فورمنتور ارائه می شود. موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر، ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد. مدل پلاگین هیبرید، از ترکیب پیشرانه ۱/۴ لیتری توربوشارژ ۱۴۸ اسب بخار با موتور برقی ۱۱۴ اسب بخار، مجموع قدرت ۲۴۱ اسب بخار فراهم می کند. این مدل، شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر با شارژ باطری ها در حالت تمام برقي خواهد داشت. تمامی نسخه های فورمنترو مجهز به سیستم دو دیفرانسیل و جعبه دنده ۷ سرعته دبل کلاچ هستند.



نظرات