1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود کرونا، فتیله گرانی خودرو در بازار را پایین کشید

ورود کرونا، فتیله گرانی خودرو در بازار را پایین کشید

29 اسفند 1398
  • 0

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت:با شیوع ویروس کرونا بازار خودرو کساد و میزان خرید و فروش ها اُفت چشم گیری یافت.

رحیم زارع درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار خودرو اظهار کرد: اگرچه در هفته‌های گذشته در اثر کاهش عرضه خودرو به بازار قیمت چارچرخ‌ها روزانه افزایش می‌‎یافت تا جایی که بهای پراید از مرز 60 میلیون تومان نیز عبور کرد اما با شیوع ویروس کرونا بازار خودرو کساد و میزان خرید و فروش ها اُفت چشم‌گیری پیدا کرد.

وی افزود: رکود خرید و فروش‌ها سبب شده از ابتدای اسفند ماه تاکنون کاهش قیمت خودروهای تولید داخل را در بازار شاهد باشیم و این روند با توجه به کاهش حجم تقاضا ادامه دار خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس تصریح کرد:‌ هر ساله در روزهای پایانی سال تقاضا در بازار خودرو افزایش می‌یابد و به واسطه این امر قیمت ها صعودی می شود اما در حال حاضر مشاهدات حاکی از این است که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا مراجعه مشتریان به بازار و نمایشگاه های خودرو به حداقل رسیده است.

زارع گفت:به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اگر خریدار واقعی نیز در بازار باشد، قدرت چانه زنی بالایی خواهد داشت و وی تعیین کننده قیمت است.

منبع تسنیم


نظرات